خبر اولسرخط خبرها

«الکاظمی»: ملت عراق حق دارند به پیروزی درخشان خود بر داعش افتخار کنند

الکاظمی گفت: ملت عراق در جنگ با داعش افتخار جهانی تازه ای را رقم زدند.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با صدور بیانیه ای رسمی به مناسبت سالروز آزادی موصل از چنگ تروریست های داعش این «پیروزی بزرگ» را به ملت عراق و دوستان عراق در جهان و هر فرد علاقه مند به آزادی و تمدن و عدالت و اعتدال تبریک گفت.

در این بیانیه که امروز (جمعه، 10 ژوئیه) منتشر شده آمده که آزادی موصل برگ درخشان دیگری در تاریخ بود که ملت عراق با فداکاری فرزندانشان و با همبستگی و برادری برای اتحاد عراق آن را رقم زدند و تاریکی تروریسم را به گور سپردند.

وی افزود که ملت عراق در جنگ با داعش افتخار جهانی تازه ای را رقم زدند و  پیروزی بزرگی دربرابر اوباش زمان و گروه گمراهی و توحش را به دیگر ملت ها نیز عطا کردند.

او داعش را نماد توحش و نژادپرستی و دشمن بشریت خواند و تأکید کرد که ملت عراق حق دارند به پیروزی درخشان خود بر داعش افتخارکنند.

الکاظمی این پیروزی را نتیجه مخالفت یکپارچه ملت عراق با فرقه گرایی و تفرقه و تبعیض و اندیشه سیاه دانست و افزود که تاریخ هزاران ساله عراق نشان دهنده روحیه تابناک این ملت و پذیرش دیگری است.

او افزوده که عراق امروز درگیر جنگ با فساد و ویرانی است و بار دیگر عزیمت ملت عراق و همان اراده ای که تروریسم را از میان برداشت باعث پیروزی آنان در بازسازی کشورشان و از میان بردن فساد و مفسدان خواهد شد و بار دیگر این ملت در کنار دیگر گامی در مسیر کمال برخواهند داشت.

نخست وزیر عراق پیروزی بر داعش را نتیجه حمیت و شجاعت قهرمانان ارتش عراق و پلیس و دستگاه مبارزه با تروریسم و الحشد الشعبی و پیشمرگه و هرکسی دانست که جان بر کف به دفاع از کشور و کرامت فرزندان ملت برخاست و افزود که در این میان مرجعیت دینی با فتوای سرنوشت ساز خود که برآمده از شرافت افتخار به این میهن بود مثل همیشه منبع خیر و عامل اصلی همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز شد.

او از همه کشورهایی که به عراق کمک کردند تقدیر کرد و یاد شهدایی را که برای کرامت عراق جنگیدند و عامل ماندگاری آن شدند گرامی داشت.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا