سرخط خبرها

واکنش «انور قرقاش» به گزارش «فاکس نیوز»: به عقلانیت عربستان در اداره پرونده بحران قطر اعتماد کامل داریم

«انور قرقاش» تأکید کرد که امارات به عقلانیت و قاطعیت عربستان در اداره این پرونده و تأمین منافع مشترک اعتماد کامل دارد.

میدل ایست نیوز: «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، در واکنش به گزارش «فاکس نیوز» تأکید کرد که کشورش به عربستان سعودی در اداره پرونده اختلافات با قطر اعتماد کامل دارد.

او با انتشار توئیتی تأکید کرد که «موضع امارات درقبال بحران قطر شفاف و به روشنی آفتاب است» و افزود که امارات بخشی از موضع یکپارچه چهارجانبه ای است که مجبور به پیش گرفتن اقدامات قاطع برای حفظ امنیت این چهار کشور شد.

قرقاش افزوده که در این راستا امارات به عقلانیت و قاطعیت عربستان در اداره این پرونده و تأمین منافع مشترک اعتماد کامل دارد.

پیش از این شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» خبر داد که امارات توافقی با میانجیگری آمریکا میان عربستان و قطر را لحظاتی قبل از نهایی شدن برهم زد.

این شبکه آورده است که توافق میان کشورهای عرب حاشیه خلیج که امارات آن را به هم زد به خطوط هوایی قطر اجازه می‌داد از حریم هوایی عربستان و امارات عبور کند و این یک هدف مهم در کمپین فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران بود.

فاکس نیوز گفت: «امارات از عربستان خواست از پیشنهاد آمریکا برای حل بحران کشورهای عربی با قطر حمایت نکند و همین اقدام ابوظبی موجب شد دولت ترامپ از یک پیروزی قاطع و مهم در سیاست خارجی محروم شود».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا