اقتصادیسرخط خبرها

«دیاب» خواستار کمک امریکا به لبنان در روند مذاکرات با صندوق بین المللی پول شد

وزارت خارجه لبنان در حال تدوین سندی درباره اجرای «قانون قیصر» و معافیت های مورد نظر لبنان از این قانون است.

میدل ایست نیوز: با آغاز هفدهمین دور مذاکرات لبنان با صندوق بین المللی پول، منابع لبنانی خبر دادند که این کشور خواستار کمک امریکا برای پیشبرد این مذاکرات شده اند.

روز جمعه (10 ژوئیه) «حسان دیاب»، نخست وزیر لبنان، برای دومین بار در یک هفته با «دوروتی شیا»، سفیر ایالات متحده در بیروت دیدار کرد.

به گفته منابع محور مذاکرات دیاب با شیا اوضاع مالی و اقتصادی و اجتماعی و طرح دولت برای اصلاحات و روند مذاکرات با صندوق بین المللی پول و کمک هایی که ایالات متحده می تواند در این باره به لبنان برساند بوده است.

شبکه لبنانی «LBC» به نقل از منابع آگاه خبر داد که دیاب در این دیدار تأکید کرده که  لبنان پل ارتباطی شرق و غرب است و از هر فرصتی برای تأمین برق و دیگر نیازهایش استفاده می کند.

او همچنین به سفیر امریکا گفته که وزارت خارجه لبنان در حال تدوین سندی درباره اجرای «قانون قیصر» و معافیت های مورد نظر لبنان از این قانون است.

این گزارش افزوده که دیاب خواستار کمک امریکا به لبنان در عرصه های گوناگون ازجمله مذاکرات با صندوق بین المللی پول شده و تأکید کرده که دولت لبنان نمی تواند تا مدت زیادی وضع کنونی را ادامه دهد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا