اقتصادیسرخط خبرها

دستور «مصطفی الکاظمی» برای فعال‌سازی همه پروژه‌های متوقف شده برق

نخست‌وزیر عراق دستور فعال‌سازی و اجرای همه پروژه‌های برق به ویژه توافق امضا شده با شرکت زیمنس آلمان را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق دستور فعال‌سازی و اجرای همه پروژه‌های برق به ویژه توافق امضا شده با شرکت زیمنس آلمان را صادر کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق، الکاظمی در نشست خود با وزرای برق و نفت ضمن تاکید بر حل بحران کنونی برق، اظهار داشت: پرونده برق یکی از مهم‌ترین چالش‌های فرا روی دولت کنوتی است.

وی افزود: وزارت پیشین اقدامی برای انجام پروژه‌های مربوط به صیانت از شبکه برق نکرد، امری که منجر به وخیم‌تر شدن مشکل برق شد به ویژه آنکه کشور اکنون به دلیل سقوط شدید بهای جهانی نفت در نتیجه پیامدهای اپیدمی کرونا در وضعیت اقتصادی و مالی نامناسبی به سر می برد.

الکاظمی ادامه داد: دولت مصمم به حل این پرونده از رهگذر اجرای طرح‌هایی برای توسعه بخش‌های تولیدی و حل موانع پیش روی بهبود وضعیت برقی و رفع همه نفوذگاه‌های فساد در این بخش حساس و مهم است.

وی گفت: در دوره‌های گذشته شاهد هزینه میلیاردها دلار در حوزه برق بودیم که این مبلغ برای ساخت شبکه برق مدرن کافی بود اما فساد و اتلاف منابع مالی و سوء مدیریت مانع از حل بحران انرژی برق در عراق شد تا درد و رنج شهروندان که در فصل تابستان شدیدتر می شود، ادامه پیدا کند.

نخست وزیر عراق در پایان به وزارت نفت دستور داد تا به صورت رایگان، سوخت مورد نیاز دارندگان مولدهای برق را تامین کنند.

منبع
سایت نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا