سرخط خبرها

نماینده پارلمان: وضعیت مالی عراق پس از کنترل نیروهای امنیتی بر برخی از گذرگاه های مرزی بهبود یافت

عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق تاکید کرد وضعیت مالی کشور پس از اقدام دولت برای استقرار نیروهای امنیتی در گذرگاه های مرزی بهبود یافت.

میدل ایست نیوز: «احمد مظهر الجبوری»، عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق امروز سه شنبه تاکید کرد وضعیت مالی کشور پس از اقدام دولت در به دست گرفتن کنترل برخی از گذرگاه های مرزی بهبود یافت.

الجبوری در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «وضعیت مالی کشور به صورت واضحی بهبود یافته و مشکلات یکی پس از دیگری حل می شود و در آینده ای نزدیک پس از کنترل کامل همه گذرگاه های مرزی عراق توسط دولت نتایج مثبت بیشتری محقق خواهد شد.»

وی افزود: «کنترل گذرگاه مرزی مندلی به دست نیروهای امنیتی به دستور نخست وزیر عراق آغازی برای حل مشکل پیچیده ای در عراق بود که درآمدهای این گذرگاه ها توسط برخی طرف های دارای نفوذ تصاحب می شد اما اکنون همه درآمدها به خزانه دولت می رود.»

الجبوری بیان کرد درآمد گذرگاه های مرزی بسیار زیاد است و یکی از مهم ترین منابعی است که برای پرداخت بسیاری از هزینه های کشور می توان به آن تکیه کرد.

عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق اشاره کرد آنچه اکنون در گذرگاه مرزی مندلی اجرا می شود به زودی بدون استثنا در همه گذرگاه های مرزی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد سلسله اقداماتی را طرف های مسئول برای اداره گذرگاه های مرزی اتخاذ خواهند کرد تا بیت المال حفظ شود و هر فشاری برای تصاحب آن ناکام بماند.

پیشتر نیروهای واکنش سریع عراق کنترل گذرگاه مرزی مندلی را به دستور نخست وزیر عراق به دست گرفتند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پیش از این از گذرگاه مرزی مندلی دیدار کرده و تاکید کرده بود اجازه نخواهد داد بیت المال در گذرگاه های مرزی سرقت شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا