اقتصادیسرخط خبرها

شورای هماهنگی عراق و عربستان افزایش مبادلات تجاری با عربستان و بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر را بررسی کرد

هماهنگ کننده این شورا بر ضرورت پیگیری اجرای توافق نامه های امضاشده توسط وزارتخانه های ذی ربط تأکید کرد و گفت که عربستان سعودی برای افزایش همکاری ها جدیت و تمایل دارد.

میدل ایست نیوز: شورای هماهنگی عراق و عربستان در دهمین جلسه خود که روز دوشنبه (13 ژوئیه) برگزار شد تفاهم نامه ها و توافق نامه های امضاشده میان دو کشور را بررسی کرد.

در این جلسه، «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی عراق و رئیس شورای هماهنگی عراق و عربستان، بر ادامه همکاری های دوجانبه و تأمین فرصت های سرمایه گذاری و اجرایی شدن توافق نامه های دوجانبه به خصوص در بخش های نفت و انرژی و صنعت و کشاورزی و مبادلات تجاری تأکید کرد.

«حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت عراق و هماهنگ کننده این شورا، نیز اولویت های پیشنهادی عملکرد این شورا را پس از تشکیل دوباره آن به دستور نخست وزیر عراق بررسی کرد.

الغزی بر ضرورت پیگیری اجرای توافق نامه های امضاشده توسط وزارتخانه های ذی ربط تأکید کرد و گفت که عربستان سعودی برای افزایش همکاری ها جدیت و تمایل دارد.

درمورد ورزشگاه اهدایی پادشاه عربستان به عراق نیز الغزی از وزارتخانه های ورزش و جوانان، برنامه ریزی، آموزش عالی خواست که هرچه سریع تر توصیه های کمیته فنی درباره پیشنهاد موقعیت مناسب برای این ورزشگاه را تهیه کنند تا به طرف عربستان ارائه شود.

در این جلسه همچنین سازوکار بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر که عربستان سعودی متولی بازسازی و به روزسازی آن شده و راه اندازی آن بررسی شد.

پیش از این منبعی آگاه خبر داد که «عربستان آمادگی خود برای گشایش گذرگاه مرزی عرعر با عراق و آغاز مبادلات تجاری میان بغداد و ریاض را اعلام کرده است.»

منبع یاد شده اظهار داشت: «این اقدام همزمان با نزدیک بودن سفر «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به عربستان انجام می‌شود.»

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا