سرخط خبرهاسیاسی

بازدید «مصطفی الکاظمی» از بندر ام‌قصر و گذرگاه مرزی سفوان

نخست‌وزیر عراق در بازدید از بندر ام‌قصر شمالی و گذرگاه مرزی سفوان بر مبارزه با فساد تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در بازدید از بندر ام‌قصر شمالی بر مبارزه با فساد تاکید کرد.

در این بازدید، مدیرکل گذرگاه‌های مرزی عراق گزارش مفصلی درباره وضعیت بندر ام‌قصر جنوبی، مرکزی و شمالی و سازوکار و اقدامات اتخاذ شده برای عملکرد روان این بندر و اقدامات انجام شده در سایه دستورات نخست‌وزیر ارائه کرد.

الکاظمی هم در این دیدار بر لزوم حمایت از گمرکات در بنادر از سوی نیروهای نظامی و جلوگیری از ورود غیر قانونی و زورمدارانه هر گروه و طرفی به این بنادر و گذرگاه‌ها تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه بر لزوم پایان دادن به اقدامات روتین پیچیده و تلاش برای نقل و انتقال کارمندان به منظور جلوگیری از فساد اشاره کرد و افزود همه تحت نظارت قرار دارند و ما اطلاعاتی از افراد فساد در بنادر داریم که به زودی از قانونا مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

الکاظمی در ادامه تاکید کرد: بنادر یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مرزی در همه کشورهای جهان به شمار می‌رود و از پایه‌های اساسی اقتصاد است که باید برای توسعه و پیشرفت آن، برنامه‌ها و طرح‌های لازم تدوین شود.

نخست وزیر عراق در پایان اظهار داشت: عراق امروز با بحران مالی و اقتصادی دست به گریبان است و مهم‌ترین درآمدهای مالی غیرنفتی که می‌تواند خزانه دولت را مورد حمایت قرار دهد، بنادر و گمرکات است اما ما با چالش بزرگی در رابطه با این دو گذرگاه رو به رو هستیم، اکنون فرصت لازم برای اعمال قانون و نظم در این دو فرا روی دولت قرار دارد.

مصطفی الکاظمی در چارچوب سفر به استان بصره، پس از بازدید از بندر ام‌قصر، وارد گذرگاه مرزی سفوان با کویت شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا