خبر اولسیاسی

وزير امور خارجه فرانسه در بغداد: اين اولين سفر خارجي من بعد از كروناست

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که سفر «جان اف لودریان»، همتای فرانسوی‌اش در راستای حمایت از بغداد در مقابله با چالش‌های کنونی انجام شده است.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که سفر «جان اف لودریان»، همتای فرانسوی‌اش در راستای حمایت از بغداد در مقابله با چالش‌های کنونی انجام شده است.

فواد حسین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لودریان اظهار داشت: در دیدار با وزیر خارجه فرانسه درباره مناسبات دوجانبه رایزنی کردیم و از نقش پاریس در مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با اشاره به اینکه با لودریان درباره پرونده زندانیان داعشی صحبت کردیم، اظهار داشت: در این دیدار همچنین درباره روابط نظامی و امنیتی، تنش موجود در منطقه، نحوه همکاری در این زمینه،حمایت از عراق در مقابله با اپیدمی کرونا، چگونگی کمک اتحادیه اروپا به عراق به ویژه در زمینه اقتصادی و سیاسی و نیز نقش شرکت‌های فرانسوی در عراق رایزنی کردیم.

از سوی دیگر، لودریان که ساعاتی پیش وارد بغداد شده است، اعلام کرد: این سفر هشتم من به عراق و نخستین سفر من به خارج از اروپا بعد از بحران کروناست، این امر نشانگر اهتمام عمده رئیس جمهوری فرانسه به عراق است.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به اینکه پاریس یک میلیارد یورو برای بازسازی عراق ارائه کرده و سازمان‌های فرانسوی نیز به آوارگان در اردوگاه‌ها کمک‌رسانی می‌کنند، اظهار داشت که سفرش به بغداد با هدف حمایت از دولت عراق در مقابله با چالش‌های فرا رو انجام گرفت. همچنین پالس‌های نگران‌کننده‌ای در رابطه با بازگشت داعش در عراق وجود دارد و ما نباید در تعامل با این مساله کوتاهی و سستی کنیم.

لودریان با بیان اینکه فرانسه از نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند، اظهار داشت: پاریس امیدوار است که عراق نقش پیشرو خود در ایجاد توازن در خاورمیانه را بازستاند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا