خبر اولسرخط خبرها

الکاظمی یک هیئت برای به دست گرفتن کنترل گذرگاه مرزی «مهران-زرباطیة» اعزام کرد

نخست وزیر عراق امروز یک هیئت نظامی را برای به دست گرفتن کنترل گذرگاه مرزی مهران-زرباطیة به استان واسط اعزام کرد.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه امروز شنبه اعلام کرد یک هیئت به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به گذرگاه مرزی مهران-زرباطیة اعزام شد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «یک هیئت به دستور الکاظمی امروز در گذرگاه مرزی زرباطیة در استان واسط حاضر شد.»

وی افزود این هیئت شامل «عبدالامیر الشمری»، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق و برخی شخصیت های نظامی در دفتر نخست وزیری عراق است.

از طرفی دیگر «عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق تاکید کرد هدف از سفر یک هیئت به گذرگاه مرزی زرباطیة در استان مرزی واسط برای اعمال سلطه و کنترل دولت بر این گذرگاه و دستیابی به تمام منابع مالی این گذرگاه مرزی است.

الشمری معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق نیز تاکید کرد نیروهای نظامی به زودی برای مبارزه با فساد و به دست گرفتن کنترل این گذرگاه مرزی مستقر خواهند شد.

وی هدف از حضور هیئت اعزامی را اطلاع از وضعیت گذرگاه و تامین نیازهای ضروری آن دانست و گفت اقدامات شدیدی برای اعمال قانون و سلطه حکومت بر همه گذرگاه های مرزی اتخاذ خواهد شد.

پیش از این «محمد جمیل المیاحی»، استاندار واسط در شنبه هفته گذشته از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواسته بود یک هنگ از نیروهای ارتش عراق را برای کنترل و حفاظت از گذرگاه مرزی زرباطیة به این استان ارسال کند.

گفتنی است الکاظمی پیشتر با استقرار نیروهای امنیتی عراق در گذرگاه های مرزی مندلی، المنذریة، صفوان و شلمچه، کنترل این گذرگاه های مرزی را به دست دولت و نیروهای امنیتی عراق داده بود.

منبع
بغداد الیومبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا