سرخط خبرهاسیاسی

«کوشنر»: «معامله قرن» به «نتانیاهو» اجازه نمی دهد که هر کار دلش خواست بکند

کوشنر در دفاع از طرح خود گفت که این طرح هم برای اسرائیلی ها امنیت فراهم می کند و هم برای فلسطینی ها زندگی بهتر فراهم می کند.

میدل ایست نیوز: «جارد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا، تأکید کرد که طرح امریکا برای صلح در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» اجازه نمی دهد که اسرائیل هر کاری دلش خواست بکند.

او در مصاحبه با نشریه امریکایی «نیوزویک» گفت که تلاش های وی برای صلح میان فلسطین و اسرائیل با حسن نیت است و تأکید کرد که هدف از این طرح تحریک فلسطینی ها به گرفتن موضع سختگیرانه نیست.

کوشنر تأکید کرد که این طرح به «بنیامین نتانیاهو» اجازه نمی دهد که هر کاری دلش خواست در کرانه باختری بکند.

وی گفت که «درک می کنم که برخی انتقادهایی داشته باشند، اما طبیعی است که با چالش های سختی مواجهیم و من ترجیح می دهم وقتم را به کارهای سخت بگذرانم».

مشاور ارشد ترامپ تأکید کرد که بسیاری از مذاکره کنندگان سابق در این پرونده به وی گفته اند که هدف ایجاد امید بوده نه یکسره کردن کار و تنظیم معامله، «اما من گفتم که هدفم یکسره کردن کار و تعیین تکلیف این پرونده است».

وی افزود که «صحبت کردن از تاریخ نزاع و تاریخ مذاکرات صلح دام است».

کوشنر در دفاع از طرح خود گفت که این طرح هم برای اسرائیلی ها امنیت فراهم می کند و هم برای فلسطینی ها زندگی بهتر فراهم می کند.

او همچنین از فلسطینی ها انتقاد کرد که «می گویند راه حلی میانه می خواهند اما هرگز حاضر نشدند که در مذاکرات فنی ای که به نتیجه ای برسد حاضر شوند».

رئیس جمهور امریکا سال گذشته طرح خود برای صلح میان فلسطین و اسرائیل را رونمایی کرد، اما این طرح با مخالفت قاطع فلسطینیان و اكثر كشورهای عربی همراه شد.

منبع
Newsweek

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا