خبر اولسرخط خبرها

گزارش نشریه آلمانی از کمک های مالی قطر به حزب الله لبنان

یکی از این پرونده ها به یک قرارداد خرید سلاح از یک کشور اروپایی شرقی مربوط می شود که یک شرکت قطری واسطه خرید این سلاح ها برای حزب الله بود.

میدل ایست نیوز: نشریه آلمانی «دی زایت» از دستیابی به اسنادی خبر داد که نشان دهنده روابط قطر با حزب الله لبنان است.

در این گزارش تأکید شده که برخی افراد ثروتمند قطری و لبنانی که در دوحه زندگی می کنند اموالی را برای حزب الله ارسال می کنند و این موضوع با اطلاع حکومت قطر انجام می شود.

این گزارش تأکید کرده که این اطلاعات را از یک سرمایه دار بخش خصوصی که از وی به «جیسون ج» یاد شده دریافت کرده که علاوه بر فعالیت های اقتصادی با چند دستگاه امنیتی همکاری می کند.

براساس این گزارش، «جیسون ج» در فعالیت های خود در دوحه به پرونده ای دست یافته نشان می دهد حکومت قطر کمک های مالی به حزب الله لبنان ارسال می کند و این کمک ها در قالب کمک های نهادهای خیریه زیر نظر دولت انجام می شود.

یکی از این پرونده ها به یک قرارداد خرید سلاح از یک کشور اروپایی شرقی مربوط می شود که یک شرکت قطری واسطه خرید این سلاح ها برای حزب الله بود.

در این گزارش آمده که «جیسون ج» در سال 2017 تلاش کرده که این پرونده را به قطر بفروشد و سپس بخشی از آنها را در اختیار دستگاه امنیت آلمان گذاشته است.

پیش از این آلمان حزب الله لبنان را در لیست سیاه گروه های «تروریستی» قرار داده بود.

این گزارش افزوده که «جیسون ج» در 6 جلسه در بروکسل با دیپلمات های قطری درباره این اسناد مذاکره کرده است.

در این مذاکرات مقامات قطری اظهاراتی ضد اسرائیلی داشته اند و تأکید کرده اند که به اسرائیل به چشم دشمن نگاه می کنند.

براساس این گزارش «جیسون ج» در این جلسات اموالی را هم از دیپلمات های قطری به صورت نقدی دریافت کرده است و در این مذاکرات پیشنهاد کرده اند که «جیسون ج» به مدت یک سال ماهانه 10 هزار یورو دریافت کند و در عوض از پیگرد او دست بردارند و او هم این اطلاعات را به جایی درز ندهد.

پس از رد این پیشنهاد، قطر پیشنهاد پرداخت 750 هزار یورو به «جیسون ج» داده اند که وی اسناد خود را باارزش تر از این مبلغ دانسته است.

منبع
ایندیپندنت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا