خبر اولسیاسی

حزب الله لبنان از شهادت یک نیروی خود در حملات اسرائیل به نزدیکی فرودگاه دمشق خبر داد

در سطح رسمی هیچ واکنشی ازجانب اسرائیل مطرح نشد، اما در عمل اسرائیل دست به تمهیدات فوق العاده نظامی در جبهه شمال از ناقوره تا جولان اشغالی زد.

میدل ایست نیوز: حزب الله لبنان با صدور بیاینه ای از شهادت یکی از نیروهای خود در سوریه خبر داد.

به گزارش «الاخبار»، نشریه لبنانی نزدیک به حزب الله، این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که «علی محسن» (جواد) در حین انجام «مأموریت جهادی به شهادت رسیده» است.

اما چند ساعت بعد، حزب الله با صدور بیانیه دیگری تأکید کرد که این فرد در حمله اسرائیل به نقطه ای در نزدیکی فرودگاه دمشق جان باخته است. بیانیه ای که به روشنی پیامی به اسرائیل بود که خود را برای واکنش حزب الله آماده کند.

رسانه های اسرائیلی این بیانیه را اشاره ای به سخنانی «سیدحسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان، دانستند که در تابستان گذشته تأکید کرده بود که درصورت ترور اعضای حزب الله باید منتظر واکنش حزب الله باشد.

جدا از اظهارنظرهای تحلیلگران، در سطح رسمی هیچ واکنشی ازجانب اسرائیل مطرح نشد، اما در عمل اسرائیل دست به تمهیدات فوق العاده نظامی در جبهه شمال از ناقوره تا جولان اشغالی زد.

کانال 13 اسرائیل به نقل از منابعی تأکید کرد که ارتش اسرائیل نگران از واکنش حزب الله در مناطق اطراف جولان به حالت آماده باش درآمده است چون به گفته تحلیلگر این شبکه، «اسرائیل در واکنش حزب الله تردیدی ندارد».

روز گذشته تلویزیون رسمی سوریه از حملات جنگنده های اسرائیلی به مناطقی در دمشق و در نزدیکی فرودگاه دمشق خبر داد.

«دیده بان حقوق بشر سوریه» طی گزارشی گفت که در این حملات مواضع گروه های نزدیک به ایران و زاغه های مهمات آنها هدف قرار گرفته است.

منبع
الاخبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا