اجتماعیخبر اول

هواپیمایی قطر به دنبال دریافت خسارت میلیارد دلاری از کشورهای محاصره کننده خود

سازمان هواپیمایی قطر برای دریافت خسارت از کشورهای محاصره کننده خود درخواست داوری سرمایه گذاری نسبت به چند میلیارد دلار داده است.

میدل ایست نیوز: «قطر ایرویز»، سازمان هواپیمایی قطر امروز چهارشنبه اعلام کرد برای دریافت خسارت از کشورهای امارات، بحرین، عربستان و مصر که آن را محاصره کرده و حریم هوایی خود را بسته بودند درخواست هایی برای داوری سرمایه گذاری نسبت به چند میلیارد دلار ارسال کرد.

قطر اعلام کرد این اقدام خود را با توجه به اقدامات غیر قانونی این کشورها و به عنوان خسارت که چیزی حدود 5 میلیارد دلار است، انجام داد.

سازمان هواپیمایی قطر گفت در تاریخ 5 ژوئن 2017 کشورهای امارات، بحرین، عربستان و مصر بدون اعلام قبلی اقدامات مشترکی را برای خسارت وارد کردن به هواپیمایی قطر و پروازهای آن آغاز کردند.

در بیانیه سازمان هواپیمایی قطر آمده است درخواست داوری سرمایه گذاری را برای جبران خسارت هایی که این کشورها از طریق اخراج هواپیمایی قطر از بازارهای خود و ممنوعیت پرواز بر فراز آسمان خود به این سازمان وارد کرده اند انجام می دهد.

سازمان هواپیمایی قطر تلاش دارد از طریق درخواست داوری سرمایه گذاری تمام خسارت های وارده به خود را که به موجب توافق سرمایه گذاری سازمان همکاری های اسلامی، توافق سرمایه گذاری عربی و معاهده سرمایه گذاری دوجانبه میان قطر و مصر از کشورهای مذکور اخذ کند.

پیش از این دادگاه بین المللی دادگستری با تایید تصمیم سازمان بین المللی هوانوردی مبنی بر مخالفت با تصمیم کشورهای محاصره کننده قطر برای بستن حریم هوایی خود بر قطر رای خود را به نفع قطر صادر کرده بود.

تمامی 16 قاضی دیوان بین المللی دادگستری در حکم خود گفتند اعتراض همسایگان قطر به تصمیم‌های سازمان بین المللی هوانوردی غیرقانونی است و این نکته را تایید کردند که مرجع تصمیم گیری در مورد اختلافات بر سر حریم هوایی سازمان بین المللی هوانوردی است.

دولت قطر در شکایتی به این سازمان به مسدود شدن حریم هوایی آن کشور اعتراض کرده بود که این پرونده هنوز در دست بررسی است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا