سرخط خبرهاسیاسی

معاون فرمانده ائتلاف بین المللی: درباره بازگشت داعش به عراق جای نگرانی نیست

معاون فرمانده ائتلاف بین المللی خبر داد که پایگاه نظامی آموزشی «بسمایه» که شهرکی برای آموزش جنگ در شهرهاست روز شنبه تحویل نیروهای عراقی داده خواهد شد.

میدل ایست نیوز: معاون فرمانده ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش تأکید کرد که دیگر جای نگرانی درباره بازگشت داعش به عراق وجود ندارد و بقایای داعش در این کشور را «سایه ای از آنچه در سابق بود» توصیف کرد.

«کنت ایکمن»، ژنرال امریکایی، در کنفرانسی مطبوعاتی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت که هرچند «می دانیم که نابودی کامل داعش عملی نخواهد بود» اما کاهش شدید قدرت این گروه «اجازه داده که حضور نیروهای خود را در عراق کاهش دهیم».

او تأکید کرد که ائتلاف تا امروز نقشه های خود را براساس خطر بازگشت داعش تنظیم کرده «اما به تدریج از این موضوع فاصله می گیریم، چون خیلی ساده چنین چیزی دیگر رخ نخواهد داد».

ژنرال ایکمن گفت که پیدا کردن پناهنگاه حتی در مناطق دورافتاده برای داعش بسیار سخت شده و فرماندهان و اموال و تجهیزات و رسانه هایش چیزی جز سایه ای از آنچه در سابق بود نیست.

او گفت که اگر داعش بتواند کنترل یک منطقه را به دست بگیرد یعنی موفق عمل کرده، اما وقتی می بینیم که حضور آنها از یک خرابکاری کوچک در منطقه ای دورافتاده در دل کوه ها یا غارها فراتر نمی رود یعنی تا حد زیادی موفق بوده ایم.

این فرمانده امریکایی تأکید کرد که ارتش عراق امروز بسیار قدرتمندتر از داعش است و این باعث می شود که نیروهای ائتلاف با خیال راحت در عراق کاهش پیدا کنند.

او افزود که نیروهای ائتلاف تعدادی از پایگاه های خود را به ارتش عراق تحویل داده اند و پایگاه نظامی آموزشی «بسمایه» در نزدیکی بغداد که در عمل شهرکی برای آموزش جنگ در شهرهاست روز شنبه تحویل نیروهای عراقی داده خواهد شد.

این ژنرال امریکایی تأکید کرد که کاهش نیروهای امریکایی در عراق هم «با روالی کند و در هماهنگی دولت عراق» انجام خواهد شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا