اجتماعیخبر اول

اعمال منع آمد و شد 10 روزه در عراق برای تعطیلات عید قربان به خاطر کرونا

کمیته عالی سلامت و بهداشت عراق از اعمال منع آمد و شد فراگیر از روز پنجشنبه هفته جاری به مدت 10 روز خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیته عالی سلامت و بهداشت عراق از اعمال منع آمد و شد فراگیر از روز پنجشنبه هفته جاری به مدت 10 روز خبر داد.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق که ریاست نشست کمیته عالی بهداشت را برعهده داشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا و مداوای مبتلایان، بر اهمیت آگاهی‌بخشی اجتماعی برای مقابله با خطرات کرونا، ممانعت از شیوع بیشتر آن و لزوم پایبندی همگان به دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه تاکید کرد.

در نشست کمیته عالی بهداشت عراق تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

نخست: اعمال منع آمد و شد فراگیر در روزهای عید مبارک قربان از روز پنجشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه مورخه 09/08/2020، همچنین بعد از تعطیلات عید درباره منع آمد و شد تصمیم‌گیری خواهد شد.

دوم: بازگشایی کلینیک‌های خصوصی به شرط پایبندی به ضوابط و پروتوکل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت و کانون پزشکان

سوم:اعلام وزارت بهداشت برای امکان سرمایه‌گذاری افراد علاقه‌مند برای ساخت کارگاه تولید اکسیژن پزشکی و ارائه تسهیلات لازم به این افراد با هماهنگی سازمان سرمایه‌گذاری و دیگر نهادهای ذیربط.

چهارم: ماموریت‌دهی به دبیر هیات دولت برای ارتباط با طرف کویتی به منظور تسهیل ورود کپسول‌های اوکسیژن از گذرگاه مرزی سفوان

پنجم: اقدام نیروهای امنیتی در اجرای تصمیمات کمیته عالی بهداشت (زدن ماسک، ضدعفونی‌سازی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر موارد و جریمه افراد متخلف و توقیف خودروهای این افراد.

ششم: اقدام سازمان رسانه عراق در افزایش برنامه‌های فرهنگی و آگاهی‌بخشانه در رابطه با پیشگیری از ابتلا به کرونا.

در عراق از بیست و چهارم ماه ژوئن روزانه دستکم دو هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شود، روز گذشته مورخه بیست و پنجم ماه ژوئیه با ابتلای 2862 نفر، عراق بالاترین آمار ابتلا به این ویروس را ثبت کرد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا