خبر اولسرخط خبرها

«الفیاض»: تیپ های تابع عتبات بیش از هر کسی به یکپارچگی حشد اهتمام دارند/ عراق نه تابع امریکا خواهد شد نه هیچ طرف دیگری

«فالح الفیاض» تأکید کرد که هر طرفی می‌خواهد که عراق را به سمت خود جذب کند و افزود که امکان ندارد عراق تابع طرف امریکایی یا هر طرف دیگری شود.

میدل ایست نیوز: «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که حشد یک نهاد نظامی عراقی و یکی از اجزای مهم نظام دفاع ملی عراق است.

او چهارشنبه شب (29 ژوئیه) در مصاحبه با «المیادین» گفت که حشد کاملا با نظام حکومت عراق منسجم و تابع استراتژی‌هایی است که نیروهای مسلح عراقی در جنگ با تروریسم ترسیم می‌کنند.

الفیاض تأکید کرد که تلاش‌ها برای جذب کشورها در منطقه شدید است و هر طرفی می‌خواهد که عراق را به سمت خود جذب کند و افزود که امکان ندارد عراق تابع طرف امریکایی یا هر طرف دیگری شود.

وی اظهار داشت که الحشد الشعبی نمایانگر اراده ملت عراق است و مخالفان استقلال عراق در پی تضعیف حشد هستند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی افزود که تیپ‌های تابع عتبات عالیات در حشد بیش از هر کسی به یکپارچگی الحشد الشعبی اهتمام دارند و خاطرنشان کرد که حشد فداکاری‌های بسیاری در دفاع از عراق نشان داده است.

او ادامه داد که شهید حاج ابومهدی المهندس در همه مراحل فعالیت سیاسی و میدانی خود به عراق خدمت کرد و دستاوردهای وی چنان درخشان است که همه را به ادامه دادن مسیر وی فرامی‌خواند.

وی مصوبه مجلس عراق درباره خروج نیروهای خارجی از این کشور را به طور خاص مرتبط با حادثه ترور شهید ابومهدی المهندس دانست و گفت که دولت عراق اجرای این قانون را پذیرفته و گفت‌وگوها با واشنگتن برای تحقق آن آغاز شده است.

الفیاض تأکید کرد که عراق کمر داعش را شکست و آنچه از داعش به جای مانده گروه‌های پراکنده‌ای است که دیگر امکان ندارد موجودیتی تأثیرگذار در عراق پیدا کند.

او درباره دولت «مصطفی الکاظمی» نیز تأکید کرد که نباید این دولت را انقلابی بر واقعیت‌های سیاسی سابق بدانیم و افزود که این دولت با رأی پارلمان عراق بر سر کار آمده است.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا