اجتماعیخبر اول

مناسک حج با تدابیر بهداشتی بی سابقه ای آغاز شد

مناسک حج امروز چهارشنبه در سایه اقدامات بی سابقه پیشگیرانه از ویروس کرونا آغاز شد.

میدل ایست نیوز: مناسک حج امروز چهارشنبه آغاز شد و حجاج بیت الله الحرام صبح امروز پس از نماز صبح در سایه اقدامات بی سابقه پیشگیرانه از ویروس کرونا از مکه به منا حرکت کردند.

حجاج امشب را در منا سپری کرده و پس از آن صبح فردا پس از نماز به سوی عرفات می روند.

امسال و در شرایط وجود ویروس کرونا، 10 هزار تن از حجاج مراسم حج امسال را در عربستان بجای می آورند در حالی که سال گذشته نزدیک به 2.5 میلیون حج گزار به مکه آمده بود.

به هر یک از حجاج مجموعه از لوازم و مستلزمات از جمله احرام ضد عفونی شده، سنگریزه استریل برای رمی جمرات، ماسک، جانماز و چتر داده شده است.

از اقدامات دیگر عربستان، تحویل دستنبد به حجاج برای مشخص شدن مسیر رفت و آمدشان است و مطابق با قانون با کسانی که در اماکن ممنوعه حاضر شوند برخورد و جریمه مالی اخذ می شود.

70 درصد از حجاج امسال را افراد مقیم عربستان و با تابعیت های مختلف تشکیل می دهند و 30 درصد دیگر نیز کادر درمانی و نیروهای امنیتی عربستانی هستند که از ویروس کرونا بهبود یافته اند.

پیش از این حجاج بیت الله الحرام قبل از رسیدن به مکه در قرنطینه قرار داشتند و قرار است پس از اتمام حج نیز مجددا قرنطینه شوند.

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرده است که سرویس های بهداشتی، مطب های سیار و خودروهای اورژانسی را اختصاص داده است تا نیاز های حجاج را رفع کنند.

روز گذشته نیز مناطق مشرف به کعبه ضد عفونی شده و مقامات عربستان نیز لمس کعبه را ممنوع اعلام کردند.

حج یکی از بزرگترین تجمعات بشری سالانه در جهان به شمار می رود که امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا کانون اصلی احتمالی برای انتشار ویروس کرونا خواهد بود.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا