خبر اولسیاسی

«عزالدین حسین» از فرماندهان نظامی حماس چرا به اسرائیل فرار کرد؟

سخنگوی عرب زبان نخست وزیر اسرائیل ضمن اعلام خبر فرار عزالدین حسین تأکید کرد که وی پیش از فرار با اسرائیل در ارتباط نبوده است.

میدل ایست نیوز: رسانه های اسرائیلی از فرار یک فرمانده بلندپایه گردان های عز الدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از غزه به اسرائیل خبر دادند.

دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) تأکید کرد که پس از رسیدن «عزالدین حسین» به تل آویو، از وی که «فرمانده واحد موشک های دوش پرتاب» بوده بازجویی شده است.

عزالدین حسین 24 ساله از ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بوده که در سال 2013 به جنبش حماس پیوسته و سپس به گردان های قسام پیوسته و آموزش های نظامی دیده است.

او پیش تر عضو یگان ضد هوایی و اخیرا فرمانده واحد موشک های دوش پرتاب شده است.

اخیرا، پس از فرار فرمانده یگان غواص های گردان عزالدین قسام در 12 ژوئیه، حماس تحقیقات گسترده ای را با نیروهای خود به خصوص فرماندهان واحدهای نظامی آغاز و از همه آنها ازجمله عزالدین حسین بازجویی کرده است.

یک منبع درون حماس تأکید کرده که عزالدین حسین در این بازجویی ها به همکاری با اسرائیل و ارتباط با شاباک متهم شده اما این اتهام را مطلقا انکار کرده است. اما پس از آزادی، به اسرائیل فرار کرده است.

این منبع گفته که اتهاماتی که متوجه عزالدین حسین شده باعث بدنام شدن وی شده و فرارش نیز به وجهه خانواده اش در غزه آسیب زده است.

«اوفر جندلمان»، سخنگوی عرب زبان نخست وزیر اسرائیل، ضمن اعلام خبر فرار عزالدین حسین تأکید کرد که وی پیش از فرار با اسرائیل در ارتباط نبوده است.

اطلاعات «ایندپندنت» نشان می دهد که عزالدین حسین 6 مایل را در دریا شنا کرده و در نهایت خود را به نیروی دریای اسرائیل تحویل داده است.

رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که عزالدین حسین با میل شخصی تسلیم شده و در بازجویی ها «اطلاعات مهمی» را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

منابع اختصاصی «ایندپندنت» خبر دادند که حسین اطلاعات مربوط به زاغه های موشک های حماس و تحرکات فرماندهان آن و اماکن آموزش نیروها و مخفی گاه فرماندهان نظامی حماس را به اسرائیل داده است.

او همچنین گفته که حماس چه اطلاعاتی درباره ارتش اسرائیل و کاربرد هواپیماهای جنگنده آن دارد و موشک های ضد تانک متناسب با زرهی های اسرائیل تهیه کرده و نیز با رادارهایی تحرکات هواپیماهای اسرائیلی را زیر نظر دارد.

پیش از این «عزالدین بدر»، فرمانده نیروهای غواص حماس، نیز پیش از این اطلاعات مهمی درباره اماکن اختفای کماندوهای حماس و برنامه های آنان و نیز شبکه ارتباطات حماس و اماکن ذخیره اطلاعات آن به «شاباک» داده است.

منبع
ایندپندنت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا