عکس

دیدار «مصطفی الکاظمی» با تعدادی از بازماندگان ایزدی + تصاویر

نخست وزیر عراق با گروهی از بازماندگان ایزدی ساکن شهر سنجار، روستای کوجو و مناطق مجاور دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه با گروهی از بازماندگان ایزدی ساکن شهر سنجار، روستای «کوجو» و مناطق مجاور دیدار کرد.

دفتر رسانه ای الکاظمی در بیانیه ای اعلام کرد نخست وزیری عراق ضمن استقبال از گروه ایزدیان، جنایت وحشیانه داعش در حق ایزدیان در روز سوم اوت 2014 و شرایط سختی که پس از اشغال شهرها و روستاهایشان در آن به سر بردند را یادآوری کرد.

الکاظمی در این دیدار تاکید کرد آنچه ایزدیان در معرض آن قرار گرفتند درد عراقی به وجود آورد که هرگز تکرار نخواهد شد و جنایتی فجیعی بود که توجه و همدردی افکار عمومی در جهان را به خود جلب کرد و جهان نیز بخاطر فجایعی که در معرض آن قرار گرفتند تماما در کنار آن ها ایستاد.

وی بر تلاش برای زنده نگه داشتن این جنایت برای یادآوری توسط نسل های آتی تاکید کرد تا نشان دهنده وحشیگری گروه های تروریستی داعش و شجاعت نیروهای امنیتی باشد که بر تروریسم پیروز شده و از یکپارچگی و حاکمیت عراق محافظت کردند.

نخست وزیری عراق خطاب به ایزدیان گفت: «عراق کشور شماست، دولت اهتمام دارد تا حق همه طیف های ملت عراق را در نظر بگیرد و از هویتشان محافظت کند زیرا تنوع طیف ها در عراق نقطه قوت است نه نقطه ضعف.»

الکاظمی متعهد شد برای پیدا کردن ایزدیان ربوده شده تلاش جدی کند و آن را به تلاش بین المللی تبدیل کند تا آن ها را به خانواده هایشان باز گرداند.

وی تاکید کرد: «عدالت باید در مسیر خود قرار بگیرد، تجربه ایزدیان سخت بود اما ما دردها و سختی های آن ها را به امیدی در آینده ای بهتر برای کشوری که به شهروندانش احترام می گذارد و از کرامت آن ها بدون هیچ تبعیض حفاظت می کند، تبدیل می کنیم.»

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا