سرخط خبرهاسیاسی

نماینده ائتلاف سائرون: اقدام «مصطفی الکاظمی» در تعیین زمان انتخابات زودهنگام غیر قانونی بوده است

ائتلاف سائرون تاکید کرد اقدام «مصطفی الکاظمی» در تعیین زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد غیرقانونی بوده است.

میدل ایست نیوز: ائتلاف سائرون تاکید کرد اقدام «مصطفی الکاظمی» در تعیین زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد غیرقانونی بوده و این امر جزء اختیارات قوه مجریه نیست.

«ریاض المسعودی»، عضو ائتلاف پارلمانی سائرون در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «سائرون با هر زمانی برای انتخابات پیش از موعد که مورد توافق فراکسیون‌های سیاسی باشد، موافق است، بیش از آنکه زمان انتخابات برای ما مهم باشد، توافق بر سر حوزه‌های انتخاباتی و اصلاح قانون دادگاه فدرال برای سائرون حائز اهمیت است.»

وی افزود: قانون اساسی این اجازه را به قوه مجریه نداده است تا زمان ثابتی برای انتخابات مشخص کند، موعدی که الکاظمی برای برگزاری انتخابات زودهنگام مشخص کرده است، غیر قانونی است.

این عضو ائتلاف سائرون ادامه داد: زمان انتخابات برای سائرون مهم نیست و این ائتلاف با هر زمانی که فراکسیون‌های سیاسی در سال آتی با آن توافق داشته باشند، موافق است.

وی در پایان اظهار داشت: آنچه برای ائتلاف سائرون حائز اهمیت است، توافق فراکسیون‌های سیاسی بر سر حوزه‌های انتخاباتی و عدم مخالفت با آنچه بدان رای دادیم، است چرا که این امر در راستای پاسخ به مطالبات مردم بوده است و طبق آن، قانون مذکور باید بر دایره‌های انتخاباتی متعدد و پیروزی فردی که بالاترین رای را به دست می‌آورد، مبتنی باشد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پیشتر 6 ژوئن سال 2021 را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی اعلام کرد.

منبع
المعلومة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا