سرخط خبرهاسیاسی

تظاهرات علیه نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور

این تظاهرات چند ساعت پس از درگیری میان افراد غیر نظامی و نیروهای قسد در مناطق متعددی در حومه دیرالزور رخ داد.

میدل ایست نیوز: حومه دیرالزور در شرق سوریه شاهد تظاهراتی علیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بود.

منابع محلی که نخواسته اند نامشان فاش شود به «العربی الجدید» گفتند که ده ها تن در منطقه «حوایج ذیبان»، در حومه شرقی دیرالزور علیه حکومت محلی «قسد» در این منطقه تظاهرات کردند و خروج آن از شهر و واگذاری اداره شهر به ساکنان محلی را خواستار شدند.

به گفته این منابع این معترضان همچنین علیه حکومت سوریه نیز شعارهایی سردادند.

این تظاهرات چند ساعت پس از درگیری میان افراد غیر نظامی و نیروهای قسد در مناطق متعددی در حومه دیرالزور رخ داد. این درگیری ها خود ناشی از اقدام نیروهای دموکراتیک سوریه برای جذب اجباری سرباز بوده است.

این منابع افزوده اند که در این تظاهرات ساکنان محلی با آتش زدن لاستیک خودروها خیابان ها را بستند. بخش دیگری از اعتراضات متوجه نبود خدمات و وضعیت اسفناک بهداشتی است.

ساکنان این مناطق که اکثریت آنان عرب هستند و تحت کنترل نیروهای کُرد قسد افتاده اند همواره از به حاشیه رانده شدن شکایت دارند. به خصوص که این منطقه دربر دارنده بزرگترین منابع نفتی و گازی سوریه است.

از سوی دیگر، سفارت امریکا در دمشق در صفحه توئیتر خود حمله به شیخ «مطشر الحمود الجدعان الهفل» و شیخ «ابراهیم الخلیل العبود الجدعان الهفل» را که از بزرگان عشیره عقیدات هستند به شدت محکوم کرد.

در بیانیه سفارت امریکا در این باره ضمن اعلام تسلیت به عشیره العقیدات تأکید شده است که خشونت در حق افراد غیر نظامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مانع از راه حل سیاسی دائمی در سوریه می شود.

این بیانیه در حالی صادر شده که انگشت اتهام در تیراندازی به خودروی حامل این دو شخصیت عشایری متوجه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا