سرخط خبرهاسیاسی

رئیس کمیسیون پارلمانی گذرگاه های مرزی: 3 گذرگاه مرزی با سوریه در کنترل عراق نیست

این نماینده مجلس عراق تأکید کرد که کارکرد این گذرگاه های مرزی قاچاق کالاست و پیش بینی کرد که «دولت نتواند این گذرگاه ها را ببندد».

میدل ایست نیوز: «ناجی السعیدی»، رئیس کمیسیون پارلمانی تحقیق در پرونده گذرگاه های مرزی از وجود 3 گذرگاه مرزی با سوریه خبر داد که در کنترل دولت عراق نیست.

او در گفت وگو با «الفرات نیوز» گفت که دو نوع گذرگاه مرزی در عراق وجود دارد، یکی تابع سلطه حکومت است و می توان با پایان دادن به تعدد فرماندهی تصمیم گیری آنها را به کنترل دولت درآورد.

السعیدی افزود که برخی از دیگر مرزها مطلقا تحت کنترل حکومت نیست ازجمله 3 گذرگاه مرزی با سوریه و یک گذرگاه در دیالی و 6 گذرگاه در اقلیم کردستان و همچنین گذرگاه فیش خاپور که از 1991 خارج از کنترل دولت مرکزی عراق است.

به گفته السعیدی بررسی های دستگاه های امنیتی نشان داده که این گذرگاه ها در کنترل گروه های سیاسی یا مسلح است که خود را تابع دولت نمی دانند و تا همین لحظه نیز کنترل این گذرگاه ها را در دست دارند.

وی افزود که نخست وزیر با جزئیات کامل از وضعیت این گذرگاه ها با خبر است و به زودی با تکمیل تحقیقات گزارش این وضعیت به اطلاع عموم خواهد رسید.

این نماینده مجلس عراق تأکید کرد که کارکرد این گذرگاه های مرزی قاچاق کالاست و پیش بینی کرد که «دولت نتواند این گذرگاه ها را ببندد».

پیش از این نخست وزیر عراق با اعزام تیپی از نیروهای ارتش عراق به گذرگاه های مرزی رسمی کنترل همه این گذرگاه ها را از چنگ گروه های مسلح و قانون شکن خارج کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا