خبر اولسیاسی

دستور «مصطفی الکاظمی» برای بنای یادبود تظاهرات مسالمت آمیز

نخست وزیری عراق با تعدادی از مجروحان تظاهرات در استان ذی قار دیدار و بر حمایتش از مطالبات به حق تظاهرات کنندگان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق امروز دوشنبه در دیدار با تظاهرات کنندگان استان ذی قار بر بنای یادبودی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرد.

در بیانیه دفتر رسانه ای الکاظمی آمده: «الکاظمی با تعدادی از مجروحان تظاهرات در استان ذی قار دیدار و بر حمایتش از مطالبات به حق تظاهرات کنندگان تاکید کرد، تظاهراتی که شعار تغییر برای بهبود وضعیت کشور و ساخت آینده ای بهتر برای عراق بر اساس عدالت، مساوات و زندگی راحت برای شهروندان را سر داده است.»

نخست وزیری عراق بیان کرد دولت عراق مصمم است مطالبات تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را که از اولویت های برنامه دولت است محقق سازد.

الکاظمی در این دیدار برای درمان مجروحان تظاهرات، انتقال برخی از آنها به خارج کشور برای مداوا در صورت نیاز علاوه بر اعطای حقوق به برخی از آنها از طریق گنجاندن آنها در ضمن حمایت اجتماعی و اتخاذ اقدامات قانونی برای احیای حقوقشان متعهد شد.

نخست وزیری عراق از مجروحان استان ذی قار خواست تا سلام او را به اهالی استان برسانند و تاکید کرد سطح خدمات در ناصریه راضی کننده نیست و دولت تمام تلاش خود را با وجود رویارویی با پیامدهای بزرگ ناشی از ویروس کرونا از جمله تاثیر آن بر اقتصاد، برای تامین زندگانی کریمانه برای اهالی ناصریه و همه عراقی ها می کند.

وی دستور داد کمیته ای برای هماهنگی میان دفتر نخست وزیری و مجروحان برای پیگیری وضعیت سلامتی آن ها تشکیل شود و تاکید کرد باید یادبودی برای تظاهرات مسالمت آمیز در عراق بنا شود تا لحظه ای تاریخی باشد که دروس و عبرت هایی را برای نسل های آینده منتقل کند.

از طرفی دیگر مجروحان تظاهرات استان ذی قار ضمن تشکر از نخست وزیر برای دیدار با آنها و اهتمام وی برای پیگیری وضعیت سلامتی مجروحان در ذی قار و سایر استان ها و توجه ویژه او به اهالی ناصریه بر حمایت خود از تلاش های نخست وزیری عراق در تحقق مطالبات به حق تظاهرات کنندگان برای آینده عراق تاکید کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا