خبر اولسرخط خبرها

اتحادیه عرب: از هر گونه اقدام عراق برای توقف‌ حملات ترکیه حمایت می‌کنیم

دبیرکل اتحادیه عرب تعرضات مکرر ترکیه به اراضی عراق و تجاوز اخیر آنکارا را که منجر به کشته شدن دو افسر عراقی شد، محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب تعرضات مکرر ترکیه به اراضی عراق و تجاوز اخیر آنکارا که را که منجر به کشته شدن دو افسر عراقی شد، راحکوم کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با شدیدترین عبارت‌ها حمله هوایی ترکیه به منطقه سیدکان در مرز این کشور با عراق را که منجر به شهادت دو افسر و یک سرباز عراقی به همراه شماری دیگری از افراد بی‌گناه شد، را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق و اصول و مبانی قانون بین‌الملل و اصل حُسن همجواری توصیف کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که ابوالغیط ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان، تصریح کرد که اتحادیه عرب از هر گونه تحرک دولت عراق در عرصه بین المللی برای متوقف‌سازی حملات ترکیه در اراضی عراق و حفظ حاکمیت،امنیت و ثبات این کشور حمایت می‌کند.

در حمله پهپادی روز گذشته ترکیه فرماندهانی از نیروهای مرزبانی عراق به نام های سرهنگ محمد رشید، فرمانده تیپ دوم مرزبانی و سرهنگ زبیر حالی، فرمانده تیپ سوم مرزبانی عراق به همراه بیش از 11 عضو هیات پ.ک.ک که در این نشست حضور داشتند، کشته شدند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا