خبر اولسرخط خبرها

قطر: موضع اخیر دبیرکل شورای همکاری دیدگاه کشورهای عضو نیست

نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر برای مقابله با تروریسم و ​​میانجیگری در حل و فصل اختلافات، گفت که تحریم های فعلی علیه ایران نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: «مطلق بن ماجد القحطانی»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر برای مقابله با تروریسم و ​​میانجیگری در حل و فصل اختلافات، گفت که تحریم های فعلی علیه ایران نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت و به حل بحران ها کمک نمی‌کند.

وی اشاره کرد که مواضع توافق شده در شورای همکاری در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو تعیین و اعلام می‌شود و موضع اخیر دبیرکل شورا درباره ادامه تحریم تسلیحاتی ایران دیدگاه کشورهای عضو محسوب نمی‌شود.

وی در گفت وگویی با شبکه الجزیره قطر درباره بیانیه دبیرخانه شورای همکاری که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی بین المللی علیه ایران شده است، افزود: «از نظر قطر تحریم های فعلی علیه ایران نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت و به حل بحران ها کمک نمی‌کند بلکه حل بحران ها باید از طریق گفت وگو انجام شود.»

وی روابط دوحه با تهران را بر مبنای حسن همجواری دانست و گفت: «ایران همسایه قطر است و با ما روابط همسایگی خوبی دارد، ایران مواضعی دارد که حکومت و ملت قطر به ویژه در طی محاصره ظالمانه قطر از آن قدردانی می کند.»

نماینده ویژه وزیر خارجه قطر تاکید کرد که اختلافات باید از طریق گفت وگو و مذاکره حل و فصل شود.

دبیرخانه شورای همکاری یکشنبه گذشته در بیانیه ای غیرمسئولانه ، یکجانبه و دیکته شده از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت کرد.

منبع
الجزیرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا