اقتصادیخبر اول

تاکید ایران و عراق بر هدف‌گذاری تجارت ۲۰ میلیارد دلاری

سفیر ایران در بغداد و وزیر بازرگانی عراق در نشستی بر هدف‌گذاری تجارت ۲۰ میلیارد دلاری میان دو کشور تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد و «احمد حسین عبید» وزیر بازرگانی عراق در نشستی بر هدف‌گذاری تجارت ۲۰ میلیارد دلاری میان دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار دو طرف با تاکید بر هدف گذاری مبادلات تجاری دو جانبه تا سقف ۲۰ میلیارد دلار، موضوع کاهش تراز تجاری که اکنون به نفع ایران است را بررسی کردند.

مسجدی و طرف عراقی همچنین استفاده از منابع ارزی موجود نزد بانک های عراق از محل صادرات برق و گاز به این کشور را برای صدور کالا به ایران مورد بحث و بررسی قرار دادند.

یکسره کردن حمل کالای ترانزیتی از ایران به عراق و سایر کشورهای منطقه، پیگیری توافق های پیشین، واردات کالاهای مورد نیاز کشورمان از عراق، سرمایه گذاری در مرزهای مشترک، لزوم آسان سازی مراوده های تجاری و برگزاری نمایشگاه های بازرگانی از دیگر موضوع‌های گفت‌وگو و رایزنی دو طرف بود.

مسجدی همچنین در دیدار با «محمد کریم الخفاجی»، وزیر کشاورزی عراق افزایش همکاری های دو کشور در عرصه کشاورزی و مبادله تجربه ها در این عرصه را بررسی کرد.

در این دیدار توافق شد که وزیر کشاورزی عراق در آینده نزدیک در سفر به ایران از دستاوردهای ایران در بخش کشاورزی بازدید و راه های گسترش همکاری ها در این عرصه را بررسی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا