خبر اولسیاسی

«محمد جواد ظریف» در بیروت: هیچ کشوری نباید دیکته‌های خود را به لبنان تحمیل کند

وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده است، با «شربل وهبه»، همتای لبنانی خود دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده است، با «شربل وهبه»، همتای لبنانی خود دیدار کرد.

وهبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ظریف تصریح کرد: درباره امکان کمک‌ها و حمایت ایران از لبنان رایزنی کردیم، دستگاه‌های ذیربط این پیشنهادها را بررسی و تصمیماتی در این باره اتخاذ خواهد کرد همچنین در دیدار با ظریف درباره اوضاع منطقه در پرتو تحولات اخیر گفت‌وگو کردیم.

از سوی دیگر، ظریف هم اعلام کرد که در این دیدار درباره چشم‌اندازهای همکاری با لبنان در این مرحله دشوار در زمینه‌های بازسازی، دارو، برق و دیگر بخش‌های حیاتی دیگر رایزنی کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه نه تنها دولت بلکه شرکت‌های خصوصی ایران هم آماده کمک به لبنان هستند، اظهار داشت: بر موضع ثابت ایران تاکید می‌کنم که معتقد است دولت و مردم لبنان توانایی اتخاذ تصمیمات سرنوشت‌ساز درباره آینده خود را دارند.

ظریف در پایان ضمن ابراز همدردی و همبستگی با مردم لبنان به خاطر فاجعه بزرگ بندر بیروت، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:‌ «همانطور که لبنان بر دشمن صهیونیست پیروز شد از این بحران نیز پیروزمدانه بیرون خواهد آمد. هیچ طرف خارجی حق ندارد از فاجعه لبنان سوء استفاده کند و دیکته‌های خود را به این کشور تحمیل کند.»

منبع
المنارالمیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا