خبر اولسیاسی

وال‌استریت ژورنال:امریکا 4 نفتکش ایرانی را توقیف کرده است/ سفیر ایران در ونزوئلا: این یک دروغ و جنگ روانی است

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که امریکا برای نخستین بار چهار کشتی حامل سوخت ایران را توقیف کرده است اما سفیر ایران به شدت این گزارش را تکذیب کرده است.

میدل ایست نیوز: برخی مقامات امریکایی اعلام کردند این کشور برای نخستین بار چهار نفتکش حامل بنزین ایران را به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا توقیف کرده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی بدون اشاره به نام این مقامات آمریکایی گزارش داد که نفتکش‌های لونا، پاندی، برینگ و بلٌا طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در مسیر هوستون، ایالت تگزاس، هستند.

این گزارش می‌افزاید که انتظار می‌رود مقامات ارشد آمریکایی هنگام پهلو گرفتن این نفتکش‌ها در بندر حضور داشته باشند.

ماه گذشته دادستانی فدرال ایالات متحده درخواست توقیف چهار نفتکش ایرانی را که عازم ونزوئلا بودند تسلیم مقامات آمریکا کرده بود. واشینگتن تلاش می‌کند که مانع دستیابی ایران و ونزوئلا به منابع مالی و کالاهایی شود که به آنها کمک می‌کند از تبعات تحریم‌های اعمالی بکاهند.

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت که این نفتکش‌ها بدون استفاده از نیروی نظامی توقیف شده‌اند. وی اما از بیان جزییات واقعه خودداری کرده است.

وال استریت ژورنال می‌افزاید زمانی که دادستان فدرال آمریکا خواستار توقیف این نفتکش‌ها شد، دو نفتکش برینگ و بلٌا در آب‌های دماغه سبز بودند. آخرین سیگنال‌های رادیویی نفتکش‌های پاندی و لونا هم ماه گذشته از دریای عمان ارسال شده است.

این گزارش می‌گوید که دادستان فدرال ایالات متحده ادعا کرده است، نفتکش‌ها حامل ۱.۱ میلیون بشکه بنزین ایران بودند.

در همین رابطه، «حجت الله سلطانی»، سفیر ایران در کاراکاس بامداد امروز در واکنش به گزارش روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال درباره توقیف 4 کشتی حامل سوخت ایران در توئیتی نوشت:« یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم امریکا، نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد.»

سلطانی اظهار داشت: «ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.»

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا