سرخط خبرهاسیاسی

واکنش فرماندهی عملیات مشترک به اخبار فساد در پایگاه هوایی بلد و زمین‌گیر شدن جنگنده‌های F-16

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نسبت به اخباری مبنی بر وجود شبهات فساد در پایگاه هوایی بلد و زمین‌گیر شدن جنگنده‌های F-16 واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نسبت به اخباری مبنی بر وجود شبهات فساد در پایگاه هوایی بلد و زمین‌گیر شدن جنگنده‌های F-16 واکنش نشان داد.

الخفاجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: حرف و حدیث‌ها از تنزل توان‌مندی خلبانان عراقی و ضعف در عملکرد جنگنده‌ها و دزدی سوخت‌های آن، نادرست و غیر دقیق است.

وی افزود: جنگنده‌های F-16 عراق به صورت مناسب مشغول فعالیت است و مهندسان و تکنسین‌های عراقی تجربه و توان‌مندی لازم در این خصوص را دارند، همچنین خلبانان نیز با مهارت عالی و آموزش‌هایی که دیده‌اند به خوبی مشغول خدمت هستند.

از سوی دیگر، منبعی امنیتی به بغداد الیوم گفت که فرمانده نیروهای هوایی عراق فردا بازدید میدانی از پایگاه هوایی بلد انجام خواهد داد و در آنجا کنفرانسی مطبوعاتی برای اطلاع‌رسانی به افکار عمومی در این خصوص و تکذیب شایعات مطرح شده برگزار خواهد کرد.

سایت “iraq oil report” پیشتر در گزارشی به نقل از مسئولان عراقی و پیمان‌کاران امریکایی عنوان کرده بود که جنگنده‌های F-16 که نماد همکاری نظامی میان واشنگتن و بغداد به شمار می‌رفت، دیگر قادر به انجام ماموریت‌های نظامی نیست و فسادهای گسترده‌ای در پایگاه بلد انجام گرفته است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا