سرخط خبرهاسیاسی

«محمود عباس»: نمی پذیریم از قضیه فلسطین به عنوان بهانه ای برای عادی سازی روابط استفاده شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری فرانسه ضمن مخالفت با توافق میان امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط تاکید کرد که امارات یا هر کشوری حق ندارد از طرف ملت فلسطین سخن بگوید.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه ضمن مخالفت با توافق صورت رفته میان امارات و اسرائیل تاکید کرد فلسطینی ها نمی پذیرند که از قضیه فلسطین به عنوان بهانه ای برای عادی سازی روابط استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عباس در تماس تلفنی مکرون دلائل مخالفت فلسطین با توافق عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی را شرح داد.

عباس تاکید کرد امارات یا هیچ کشور دیگری حق ندارد از طرف ملت فلسطین سخن بگوید و در صورتی که هر کشور دیگری نیز اقدام به این عادی سازی روابط با اسرائیل کند فلسطین موضعی را که دربرابر امارات اتخاذ کرد برای آن کشور نیز اتخاذ خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: «نخواهیم پذیرفت از قضیه فلسطین به عنوان بهانه ای برای عادی سازی یا هر دلیل دیگری سوء استفاده شود.»

وی اشاره کرد که نخست وزیر اسرائیل به صراحت تاکید کرده که توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل طرح الحاق کرانه باختری را لغو نکرده بلکه موقتا آن را به تعویق انداخته است.

عباس همچنین مجددا بر مخالفت خود و ملت فلسطین با طرح صلح امریکا معروف به معامله قرن و طرح های الحاق کرانه باختری تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تعهد فلسطین برای مذاکره با اسرائیل بر اساس قطعنامه های قانونی بین المللی را اعلام کرد.

از طرفی دیگر مکرون ضمن استقبال از توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل اظهار داشت این توافق عملیات صلح را به پیش می برد.

مکرون گفت که به نتانیاهو تاکید کرده که فرانسه با طرح الحاق کرانه باختری مخالف است و بر لزوم رسیدن به راه حلی سیاسی بر اساس تشکیل دو کشور بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرد.

وی عباس را به سفری رسمی به پاریس برای تکمیل مذاکرات در خصوص اوضاع مرتبط با قضیه فلسطین دعوت کرد و محمود عباس نیز دعوت وی را برای سفر به فرانسه پذیرفت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا