خبر اولسرخط خبرها

اولین واکنش «محمود عباس» به اقدام امارات: مردم فلسطین از این «چرندیات» نگران نمی شوند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «چرند» خواندن توافق امارات و اسرائیل گفت که مردم فلسطین این چنین توافقی نگرانی ندارند.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «چرند» خواندن توافق امارات و اسرائیل گفت که مردم فلسطین این چنین توافقی نگرانی ندارند.

او در اولین واکنش علنی خود به این توافق که هفته گذشته از آن پرده برداری شد گفت که امارات مردم فلسطین را که در کرانه باختری در اشغال و در نوار غزه در تحریم به سر می برند رها کرده است.

عباس که در نشست سران فلسطینی با حضور حماس و جهاد اسلامی سخن می گفت تأکید کرد: «ما از چرندیاتی که اینجا و آنجا می گذرد نگران نیستیم، به خصوص این آخری که اعلام اخیر توافق بین امارات و امریکا و اسرائیل».

او افزود: «سعی کردند به این توهم دامن بزنند که امارات دست به کار عظیمی زده و مانع از الحاق کرانه باختری شده است، انگار که مسئله فلسطین فقط الحاق کرانه باختری است».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: «آنها همه چیز را نادیده گرفتند، حقوق ملت فلسطین، برپایی کشور فلسطین، راه حل دو کشوری، قدس شریف که الحاق شد، همه اینها را گذاشتند کنار و حالا می گویند الحاق کرانه باختری را متوقف کرده ایم و بیایید خوشحال باشید، این فریبکاری است و کاملا مردود است و ما آن را دشنه ای در پهلوی مسئله فلسطین می دانیم».

این نشست اولین نشست از نوع خود با حضور حماس و دیگر گروه های فلسطینی پس از سال ها اختلافات شدید بود.

با اینکه فلسطین خواستار نشست فوری اتحادیه عرب برای بررسی موضوع عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل شد فقط چند کشور عربی از این اقدام حمایت کردند.

در میان کشورهای عضو شورای همکاری، فقط کویت تأکید کرده که موضعش در قبال اسرائیل تغییر نخواهد کرد. قطر و عربستان درباره اقدام امارات سکوت اختیار کرده و بحرین و عمان از آن استقبال کرده اند.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا