اقتصادیخبر اولسیاسی

دیدار نخست وزیر عراق با مدیرکل صندوق بین المللی پول + فیلم

نخست وزیر عراق در اولین روز سفرش به واشنگتن در مقر اقامت خود با مدیر کل صندوق بین المللی پول دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، امروز در واشنگتن با «کریستالینا جورجیوا» مدیر کل صندوق بین المللی پول دیدار کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر الکاظمی، در این دیدار که در مقر اقامت نخست وزیر عراق در واشنگتن برگزار شد، الکاظمی تأکید کرد که عراق در پی همکاری با صندوق بین المللی پول برای اصلاحات اقتصادی است و افزود که دولتش آماده رفع همه موانع در مسیر همکاری صندوق بین المللی پول با عراق است.

در این دیدار همچنین امکان بستن قرارداد با صندوق بین المللی پول جهت تقویت اقتصاد عراق و کاهش وابستگی آن به درآمدهای نفتی از راه تقویت دیگر بخش‌های اقتصادی و تبدیل آنها به رقیبی برای بخش نفت و کاهش بیکاری در کشور بررسی شد.

مدیر صندوق بین المللی پول در این دیدار ضمن تبریک به الکاظمی بابت ایجاد ثبات در عراق در مدت کوتاه آغاز به کار دولتش از اقدامات وی برای اصلاحات اقتصادی با وجود چالش‌های پیچیده کرونا و کاهش قیمت نفت تقدیر کرد.

او گفت که صندوق بین المللی به شراکت با عراق و اهمیت حمایت نهادهای اقتصادی جهانی از عراق باور دارد.

جورجیوا همچنین از صراحت و رفتار حرفه‌ای گروه مذاکره‌کننده عراقی تقدیر کرد و اقدامات نخست وزیر عراق در رویارویی با چالش های اقتصادی تحسین و نسبت به توانایی عراق در گذار از بحران اقتصادی کنونی ابراز اطمینان کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا