سرخط خبرهاسیاسی

یک فرمانده ارشد ارتش روسیه در سوریه کشته شد

یک فرمانده ارشد روسیه بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در حالی که با خودرو همراه یک کاروان روس در شرق سوریه در حرکت بود کشته شد.

میدل ایست نیوز: یک فرمانده ارشد روسیه روز سه‌شنبه ۱۸ اوت (۲۸ مرداد) در اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در حالی که با خودرو همراه یک کاروان روس در شرق سوریه در حرکت بود کشته شد.

وزارت دفاع روسیه با تایید این موضوع گفت که این بمب کنار جاده‌ای زمانی که این گروه از نیروهای روس از یک «عملیات بشردوستانه» در نزدیکی شهر دیرالزور بر می‌گشتند منفجر شد. این وزارتخانه توضیح بیشتری درباره این عملیات که با عنوان بشردوستانه آن را توصیف کرده است، نداد.

علاوه بر این، دو سرباز روس نیز در این انفجار زخمی شده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه که آژانس‌های خبری اینترفاکس، ریانووستی و تاس منتشر کرده‌اند، آمده است که سه نیروی نظامی در این حادثه زخمی شدند اما در بین آن‌ها یک مشاور ارشد نظامی با درجه سرلشکری پس از زخمی شدن در این انفجار و حین دریافت مراقبت‌های پزشکی جان باخت.

جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

در حال حاضر هزاران سرباز روس در سراسر سوریه برای حمایت از ارتش «بشار اسد» مستقر شده‌اند.

مداخله نظامی مسکو در سال ۲۰۱۵، چهار سال پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه به حفظ حکومت اسد کمک کرد و بسیاری از بخش‌های این کشور که به دست شورشیان و نیروهای تندروی افراطی افتاده بود، پس گرفته شد.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا