سرخط خبرهاسیاسی

«سعد الحریری»: نامزد نخست وزیری لبنان نمی شوم

سعد الحریری، نخست وزیری پیشین لبنان از کاندیداتوری برای نخست وزیری مجدد لبنان امتناع ورزید.

میدل ایست نیوز: «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل و نخست وزیری پیشین لبنان اعلام کرد که برای نخست وزیری مجدد لبنان کاندید نخواهد شد.

وی خواستار حذف نام خود از کاندیداتوری نخست وزیری لبنان شد.

الحریری امروز گفت: «اعلام می کنم که من کاندیدای نخست وزیری جدید لبنان نیستم و از همه می خواهم نام مرا از کاندیداتوری نخست وزیری لبنان حذف کنند.»

نخست وزیر پیشین لبنان افزود تنها راه انتخاب نخست وزیری لبنان، احترام ریاست جمهوری به قانون اساسی و فراخوان وی برای مشورت از پارلمان عراق و عمل به ماده 53 است.

الحریری ضمن قدردانی از کسانی که نام وی را برای کاندیداتوری نخست وزیری لبنان مطرح کردند گفت با توجه به اینکه برخی نیروهای سیاسی هنوز وضعیت لبنان و مردم آن را به شدت انکار می کنند این تنها فرصت جدیدی برای باج خواهی و منفعت طلبی است.

وی اظهار داشت که در فراکسیون المستقبل و مشورت های پارلمانی، کسی را انتخاب خواهند کرد که دارای شایستگی و توانایی برای تشکیل دولتی باشد که موفقیت تنها و آخرین فرصت کشور را تضمین کند.

الحریری تاکید کرد توجه بین المللی به لبنان و در رأس آن اقدام «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه و سفر مسئولان بین المللی و عرب به لبنان فرصتی بود که شاید آخرین فرصت باشد و نباید آن را که برای بازسازی بیروت و تحقق اصلاحات است از دست داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا