سرخط خبرها

نتانیاهو: هیئتی اسرائیلی به ریاست مشاور امنیت ملی همراه با هیئت امریکایی به ابوظبی می رود

نخست وزیر اسرائیل گفت که هیئتی اسرائیلی همراه با «جارد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا، روز دوشنبه آینده به ابوظبی خواهد رفت.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، گفت که هیئتی اسرائیلی همراه با «جارد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا، روز دوشنبه آینده به ابوظبی خواهد رفت.

این نخستین نشست مقامات بلندپایه اسرائیل و ایالات متحده و امارات بعد از اعلام توافق امارات و اسرائیل خواهد بود.

هنوز برسر جزئیاتی درباره افتتاح سفارت خانه ها و مبادلات تجاری و پروازهای مستقیم توافق حاصل نشده و قرار است مذاکرات در همین باره باشد.

نتانیاهو در ساعات پایان روز سه شنبه (25 اوت) اعلام کرد که جارد کوشنر و «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی امریکا، و «آوی کوویچ»، فرستاده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، و چند مقام دیگر همراه با هیئتی اسرائیلی به ریاست «مئیر بن شبات»، مشاور امنیت ملی اسرائیل، عازم ابوظبی خواهند شد.

خبرگزاری رسمی اسرائیل (مکان) نیز تأکید کرد که این هیئت برفراز هواپیمای خطوط هوایی اسرائیل مستقیما از تل آویو به ابوظبی خواهد رفت و این اولین پرواز مستقیم میان دو طرف خواهد بود.

نتانیاهو تأکید کرد که محور مذاکرات این هیئت ها تقویت روابط اسرائیل و امارات در بخش هایی مانند گردشگری و بازرگانی و روابط مالی و بهداشت و انرژی و امنیت خواهد بود و گفت: «این توافقی تاریخی است که موجب توسعه خواهد شد، امیدوارم کشورهای دیگری منطقه هم به “دایره صلح” بپیوندند».

این اظهارات در حالی مطرح می شود که موضوع خرید سلاح های پیشرفته ازجمله جنگنده اف 35 توسط امارات از امریکا که با مخالفت اسرائیل مواجه شده باعث اختلال در روند مذاکرا شده است.

«مایک پومپئو» که سفری به کشورهای منطقه را آغاز کرده در تل آویو تأکید کرد که امریکا در هرگونه قرارداد تسلیحاتی با امارات امنیت و برتری تسلیحاتی اسرائیل را در نظر خواهد گرفت.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا