خبر اولسیاسی

در نشست شب گذشته نخست‌وزیر عراق با رهبران فراکسیون‌های سیاسی چه گذشت؟

رئیس فراکسیون الفتح عراق در سخنانی به توضیح مهم‌ترین پرونده‌های مورد بحث در نشست «مصطفی الکاظمی» با رهبران فراکسیون‌های سیاسی پرداخت.

میدل ایست نیوز: «محمد الغبان»، رئیس فراکسیون الفتح عراق در سخنانی به توضیح مهم‌ترین پرونده‌های مورد بحث در نشست «مصطفی الکاظمی» با رهبران فراکسیون‌های سیاسی پرداخت.

الغبان افزود: رهبران گروه‌های سیاسی در جلسه‌ با الکاظمی درباره اتفاقات و تشدید تنش‌ها در استان‌های جنوبی گفت‌وگو کردند.

وی افزود: رهبران فراکسیون‌ها در این نشست بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات و عدم اجازه به افراد خرابکار برای بر هم زدن امنیت کشور تاکید کرده و افزودند از مهم‌ترین مسئولیت‌های دولت الکاظمی اعمال اقتدار دولت و حاکمیت قانون است که می بایست فضای سالم و امنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه ژوئن ایجاد کند.

رئیس فراکسیون الفتح اظهار داشت: نخست‌وزیر در این نشست متعهد شد که همه اقدامات لازم را برای برقراری امنیت و ثبات و پایان دادن به نمودهای آشوب و ناامنی و تعرض به اموال دولتی و خصوصی و صدور دستوراتی روشن خطاب به دستگاه‌های امنیتی برای اعمال قانون و بازداشت افراد قانون‌شکن را اتخاذ کند.

در همین رابطه،«غضنفر البطیخ»، از سران ائتلاف فتح در پارلمان عراق پیشتر از جلسه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق با برخی از مقامات سیاسی برای بررسی 3 پرونده مهم خبر داد.

وی گفت: «الکاظمی شب چهارشنبه نشستی در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف فتح برگزار خواهد کرد تا ضمن دیدار با برخی از مقامات سیاسی 3 پرونده مهم را با آنها بررسی کند.»

البطیخ پرونده اول را سفر الکاظمی به امریکا و حضور در نشست سران مصر، اردن و عراق که روز و توافقات صورت گرفته در این سفر ها به خصوص در رابطه با حضور نیروهای خارجی در کشور اعلام کرد.

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق پرونده دوم را اقتصادی عنوان کرد و گفت که درباره راه حل های دولت عراق برای مقابله با چالش مالی و اقتصادی و نتایج سفرهای خارجی الکاظمی و تاثیر آن بر این پرونده است.

به گفته این نماینده ائتلاف فتح پرونده سومی که الکاظمی با مقامات سیاسی مطرح خواهد کرد انتخابات پیش از موعد است که درباره اقدامات دولت و تامین مستلزمات فنی و مالی آن صحبت خواهد شد.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا