اجتماعی

نخستین پرواز مستقیم از اسرائیل به امارات، دوشنبه انجام می شود

نخستین پرواز مستقیم هواپیمای مسافربری شرکت «العال» اسرائیل از مبدا تل آویو به مقصد ابوظبی دوشنبه آینده انجام خواهد شد.

میدل ایست نیوز: فرودگاه بن گوریون اسرائیل اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «El Al Airlines» اسرائیل دوشنبه 31 اوت نخستین پرواز مستقیم بین اسرائیل و امارات را برقرار خواهد کرد.

به گزاری خبرگزاری رویترز در این پرواز یک هیئت اسرائیلی و برخی از مسئولان امریکایی با اولین پرواز مستقیم از اسرائیل به امارات خواهند رفت و قرار است مذاکراتی برای تقویت توافق عادی سازی روابط میان دو کشور انجام شود.

این پرواز با شماره «LY 971» در فهرست پروازهای فرودگاه بن گوریون قرار گفت که ممکن است به کد امارات متحده عربی اشاره داشته باشد.

گفتنی است اسرائیل و امارات هیچگونه پرواز رسمی و مستقیمی با یکدیگر ندارد و این اولین پرواز مستقیم میان دو کشور است.

احتمال دارد این پرواز با عبور از حریم هوایی عربستان انجام شود اما هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه وجود ندارد.

«جارید کوشنر»، مشاور دونالد ترامپ و یک مشاور دیگر وی قرار است با اولین پرواز مستقیم از اسرائیل به امارات تل آویو را در روز 31 اوت به مقصد امارات ترک کنند.

روز گذشته یک منبع در بخش هواپیمایی اسرائیل گفت که این کشور از شرکت های هواپیمایی خواسته پیشنهادهایی برای برقراری اولین پرواز از اسرائیل به امارات در هفته آینده ارائه دهند.

پیش از این یک هواپیمای شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات در ماه مه و به بهانه رساندن کمک های پزشکی به فلسطینینان اولین پرواز علنی یک شرکت هواپیمایی امارات به اسرائیل را علنی کرد.

سه شنبه گذشته نیز «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا در اولین پرواز رسمی از اسرائیل به سودان تل آویو را به مقصد خرطوم ترک کرد.

گفتنی است امارات و اسرائیل با میانجیگری امریکا به توافقی برای عادی سازی روابط میان یکدیگر رسیدند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا