تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

«مصطفی الکاظمی»: هرگونه عقب‌گرد در دستاوردهای حقوق بشری عراق نشانه ای خطرناک است

الکاظمی موارد نقض حقوق بشر را اندوهناک و خشمگین‌کننده خواند و گفت که مسئولیت اصلی هر دولتی دفاع از حقوق و کرامت شهروندان است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در دیدار با اعضای کمیساریای عالی حقوق بشر عراق بر اهمیت موضوع حقوق بشر در عراق تأکید کرد.

او در این دیدار که امروز (شنبه 29 اوت) در دفتر نخست‌وزیر عراق انجام شد تأکید کرد که هرگونه عقبگرد در دستاوردهای حقوق بشری عراق نشانه‌ای خطرناک است و افزود که دولتش برای ادامه توصیه‌های قانون اساسی درباره حقوق بشر و تحقق آنها تلاش می‌کند و آن را از اصلی‌ترین مسئولیت‌های خود می‌دانند.

الکاظمی موارد نقض حقوق بشر را اندوهناک و خشمگین‌کننده خواند و گفت که مسئولیت اصلی هر دولتی دفاع از حقوق و کرامت شهروندان است.

او گفت که دولت اولین گام‌ها را برای پاسخ‌گویی به نقض حقوق بشر در تظاهرات اکتبر گذشته آغاز کرده که شامل تهیه آمار دقیق شهدا و مجروحان این حوادث است و به اقدامات قانونی مقتضی ادامه خواهد داد.

وی از کمیساریای حقوق بشر عراق نیز خواست که در کنار دیگر نهادها تحقیق و تفحص درباره این حوادث تشکیل دهد و همچنین همه موارد مشکوک به تعرض به حقوق شهروندان را شناسایی کند.

الکاظمی تأکید کرد که آشنا کردن شهروندان با حقوقشان بخش مهمی از مسئولیت‌های این کمیساریاست.

در این دیدار رئیس کمیساریای حقوق بشر عراق نیز گزارشی درباره فعالیت‌های این کمیساریا و وضعیت حقوق مدنی در عراق و رصد نقض حقوق بشر و آزادی بیان و موارد آدم‌رایی ارائه کرد.

منبع
کانال رسمی نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا