اجتماعیسرخط خبرها

«ماکرون» سفر خود به لبنان را با دیدار «فیروز» خواننده سرشناس لبنانی آغاز می کند

کاخ الیزه با انتشار برنامه سفر مکرون به لبنان اعلام کرد که وی پس از ورود به بیروت «عصر دوشنبه یک فنجان قهوه میهمان فیروز است».

میدل ایست نیوز: به جای چهره های سیاسی ای که  بر سر همه چیز با هم اختلاف دارند، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، ترجیح داد که سفر خود به لبنان را با دیدار یکی از نمادهای ملی لبنان که هیچ کس درباره او اختلافی ندارد آغاز کند: فیروز.

کاخ الیزه با انتشار برنامه سفر مکرون به لبنان اعلام کرد که وی پس از ورود به بیروت «عصر دوشنبه یک فنجان قهوه میهمان فیروز است».

ماکرون امروز در حالی برای دومین بار در کم تر از یک ماه گذشته وارد لبنان می شود که قرار است در دیدارهای پی در پی با مقامات لبنان راهی برای خروج این کشور از بحران تشکیل دولت و بحران های اقتصادی و اجتماعی پس از انفجار مهیب بندر بیروت بیابد.

رئیس جمهور فرانسه به محض ورود به لبنان به دیدار فیروز، خواننده مشهور و یکی از نمادهای ملی لبنان، خواهد رفت.

مکرون در سفر پیشین خود در 7 اوت، پس از انفجار بندر بیروت، در توئیتر عبارت «بحبک یا لبنان» (لبنان، دوستت دارم) را نوشت و در کنفرانس مطبوعاتی خود نیز این عبارت را به عربی به کار برد. این عبارت نام یکی از آوازهای معروف فیروز است.

فیروز مانند بسیاری از دیگر مردم لبنان روابط صمیمانه ای با حلقه های فرهنگی و هنری فرانسه دارد و همزمان با جنگ داخلی لبنان در سال 1979 کنسرت بزرگی در پاریس برگزار کرد و آوازی با نام «پاریس، ای شکوفه آزادی» خواند.

او همچنین عالی ترین نشان های افتخار فرانسه را دریافت کرده است.

خبر دیدار مکرون با فیروز موجب گمانه زنی های بسیاری نیز شده است با این همه، دفتر فیروز یا دختر او، ریما الرحبانی، کارگردان مطرح لبنانی، هیچ توضیحی درباره این خبر نداده اند.

آنچه بر اهمیت این دیدار می افزاید آن است که فیروز سال هاست که در به روی هیچ مقام سیاسی و همچنین خبرنگاران و اصحاب مطبوعات نگشوده و فقط بستگان و دوستان بسیار نزدیک به خانه او راه یافته اند.

سفر ماکرون به بیروت تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و وی قرار است ضمن بازدید مجدد از مناطق آسیب دیده در انفجار بیروت، همراه با کودکان لبنانی یک درخت سدر (نماد لبنان) در جنگلی در شمال بیروت بکارد.

منبع
ایندیپندنت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا