خبر اولسیاسی

پیشنهاد طرح همکاری بلندمدت عراق به پیمان ناتو

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در گفت‌وگو با مشاور سیاسی پیمان ناتو و ژنرال جنی کاریگنان فرمانده این سازمان نظامی درباره همکاری دوجانبه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: سرلشکر عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق به صورت ویدئوکنفرانس با مشاور سیاسی پیمان ناتو و ژنرال جنی کاریگنان فرمانده این سازمان نظامی با حضور معاون آموزشی و معاون فرمانده نیروی زمینی گفت‌وگو کرد.

طرفین در این گفت‌وگو درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک رایزنی و بر لزوم تداوم و همکاری دوجانبه برای توسعه و ارتقای فعالیت بخش‌های مختلف نهاد نظامی عراق تاکید کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در ادامه بر دو مورد اصلی یعنی آموزش و اصلاحات نهادمند از طریق تدوین طرحی بلندمدت و چند مرحله‌ای با همکاری پیمان ناتو و ارزیابی نتایج هر مرحله در پایان آن تاکید کرد.

از سوی دیگر، مشاور سیاسی و افسران مقر اصلی پیمان ناتو به پایبندی این سازمان به حمایت از عراق به واسطه مشورت‌دهی و دیدگاه آینده‌محور برای توسعه فعالیت این پیمان در عراق با مشورت و رایزنی وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان تاکید کردند.

مشاور سیاسی پیمان ناتو در ادامه اظهار داشت که هیات نمایندگی این سازمان در عراق، نیروی غیررزمی است که با هدف ارائه مشورت و کمک به تدوین طرح‌های مربوط به اصلاحات نهادمند در این کشور حضور دارد و به حمایت از نهادهای ارائه‌دهنده آموزش نظامی ادامه می دهد و اینکه پیمان ناتو از همه نیازها و اقتضائات نهاد نظامی عراق از طریق ارتباط با فرمانده هیات نمایندگی ناتو در این کشور که با همه فرماندهان امنیتی عراقی در ارتباط است، آگاهی دارد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا