تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مشاور نخست وزیری عراق: ناآرامی و آشوب حرفه برخی شده است/ اجازه تشدید خشونت در تظاهرات را نخواهیم داد

مشاور نخست وزیری عراق ضمن مخالفت با ناآرامی و آشوب تاکید کرد دولت اجازه نخواهد داد خشونت در تظاهرات تشدید یابد.

میدل ایست نیوز: «هشام داود»، مشاور نخست وزیری عراق تاکید کرد دولت اجازه نخواهد داد خشونت در تظاهرات تشدید یابد و به اموال عمومی و خصوصی آسیبی برسد.

داود در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که اقتدار حکومت مسأله ای اساسی است و دولت تلاش می کند از طریق گفت وگو مطالبات تظاهرات کنندگان را پاسخگو باشد و افزود که ناآرامی و آشوب که حرفه برخی شده غیر قابل قبول است.

وی ضمن تاکید بر اینکه دولت مسئولیت خود را انجام می دهد و قانون را اجرا می کند اشاره کرد که اقدامات بروکراتیک تبدیل به مانعی شده است.

مشاور نخست وزیری عراق همچنین از تلاش دولت برای ایجاد طرح های اقتصادی خبر داد و گفت که تضعیف حکومت و گفتن این مسأله که نمی تواند از شهروندان حفاظت کند به ضرر همه است.

وی اشاره کرد که نخست وزیری عراق به وزرا دستور داده تا فساد، افراد دارای دو حقوق، دستکاری در قانون و هدر دادن بیت المال را جست وجو کرده و بیابند.

داود با اشاره به موافقت شورای وزیران برای بنای تاسیسات عظیمی برای سرمایه گذاری گاز در شرکت گاز بصره گفت که شورای وزیران به پیشنهاد وزیر فرهنگ مبنی بر مشخص کردن روز ملی عراق موافقت کرد.

مشاور نخست وزیری عراق درباره وضعیت ویروس کرونا در عراق گفت که کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا در عراق موجب شادیست و از اقدام وزارت بهداشت عراق برای توزیع 450 هزار عدد ماسک در روز عاشورا در میان زائران خبر داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا