اجتماعیسرخط خبرها

در دیدار رئیس جمهور فرانسه و «فیروز» چه گذشت؟ + تصاویر

رئیس جمهور فرانسه، پس از خروج از منزل «فیروز»، دیدار خود با این خواننده سرشناس لبنانی را «تأثیرگذار و استثنایی» خواند.

میدل ایست نیوز: «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، پس از خروج از منزل «فیروز»، دیدار خود با این خواننده سرشناس لبنانی را «تأثیرگذار و استثنایی» خواند.

رئیس جمهور فرانسه شب گذشته پس از ورود به لبنان از فرودگاه بیروت مستقیما به منزل فیروز رفت.

این دیدار یک ساعت و ربع طول کشید و فیروز یک تابلو به رئیس جمهور فرانسه هدیه داد.

او پس از خروج از منزل فیروز به خبرنگار «النهار» گفت که با فیروز درباره تأثیری که از وی گرفته و از حالت نوستالژیک آوازهای فیروز سخن گفته است.مکرون گفت: «فیروز همه قصه های عاشقانه است».

مکرون افزود که با فیروز درباره آنچه از لبنان دوست می داریم صحبت کرده است و فيروز یک نماد خواند که جایگاه بالایی در دل های مردم فرانسه دارد.

او همچنین گفت که «به فیروز قول دادم و به شما هم قول می دهم که برای تحقق اصلاحات و ساخت لبنانی بهتر هر کاری که بتوانم بکنم، قول می دهم که تنهایتان نگذارم».

پس از خروج مکرون از منزل فیروز، مردمی که دربرابر منزل وی تجمع کرده بودند فریاد زدند: «نه به مصطفی ادیب». مکرون هم به میان معترضان رفت و گفت: «رئیس دولت را من معرفی نکرده ام، این انتخاب نیروهای سیاسی کشورتان است».

او در پاسخ به این پرسش که کدام آواز فیروز را بیشتر دوست دارد گفت آواز: «لبیروت» که در ایام جنگ داخلی لبنان خوانده شده است.

برخلاف انتظار، حضور مکرون هم باعث نشد که فیروز از خانه بیرون بیاید و در بدرقه رئیس جمهور فرانسه هنگام خروج از منزل دیده نشد.

این سفر مکرون به بیروت که دومین سفر وی به لبنان پس از انفجار بندر بیروت است، با صدمین سال تأسیس لبنان بزرگ همزمان شده است.

رئیس جمهور فرانسه در این باره نیز گفت که صد سالگی لبنان را با هم جشن می گیریم و نگاه به آینده داریم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا