خبر اولسیاسی

ائتلاف بین‌المللی ضدداعش: نیروی رزمی در عراق نداریم/نیروهای عراقی قادر به ممانعت از بازگشت داعش هستند

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضدداعش تاکید کرد نیروهای عراقی قادر به جلوگیری از بازگشت داعش و دفع خطر تروریسم هستند.

میدل ایست نیوز: ژنرال مایلز کیگنز، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضدداعش تاکید کرد نیروهای عراقی قادر به جلوگیری از بازگشت داعش و دفع خطر تروریسم هستند.

کیگنر افزود: نیروهای امنیتی عراق سلحشوری بسیاری در نبرد با داعش از خود نشان دادند و نیروهای ائتلاف ضدداعش از سال 2014 که داعش یک سوم مساحت عراق را اشغال کرده بود با نیروهای عراقی و پیشمرگه همکاری کرد و موفق شدند داعش را شکست دهند.

وی ادامه داد: اکنون هسته‌های داعش در پناهگاه‌های معدودی در کوه‌ها، غارها و بیابان مخفی شده اند و قادر به کنترل در آوردن اراضی نیستند و برای آنها دشوار است که در کشورهای جهان مستقر شوند و این در سایه تلاش‌های نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف ضد داعش به دست آمد.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش ادامه داد: نیروهای امریکایی و ائتلاف بنا به درخواست دولت عراق در این کشور باقی مانده است و ما از شرکایمان با ارائه مشورت و اطلاعات حمایت می کنیم و حملات هوایی علیه داعش انجام می دهیم و اکنون شمار اندکی از نیروهای خارجی در عراق مانده که بین آنها نیروی رزمی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حمایت ما از نیروهای عراقی ادامه دارد، اظهار داشت: عراق بیش از 300 هزار ارتشی، پلیس و عناصر دستگاه مبارزه با تروریسم در اختیار دارد و این نیروهای آموزش دیده به سلاح های مدرن مجهز هستند و می توانند مانع از بازگشت دوباره داعش شوند.

کیگنر گفت: در پی پیروزی نیروهای عراقی بر داعش، ائتلاف ضدداعش از بسیاری از پایگاه‌ها و اردوگاه‌های آموزشی که طی 6 سال بیش از 240 هزار نیروی عراقی را آموزش دادیم، خارج شد.

وی تصریح کرد: اکنون ما در مواضع اندکی مشغول فعالیت هستیم و مشورت‌دهی به نیروهای عراقی را متمرکزتر کردیم، ما در اربیل و بغداد افسرانی از بیش از 13 کشور داریم که با نیروهای عراقی برای برنامه‌ریزی عملیات علیه داعش همکاری می کنند افزون بر آن، ما طبق درخواست نیروهای عراقی حملات هوایی با هماهنگی مرکز عملیات در بغداد و اربیل نیز علیه داعش انجام می دهیم.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا