تلگرامخبر اولسرخط خبرها

وزیر امور خارجه امارات: گزینه صلح با اسرائیل برای منطقه امری ضروری است!

وزیر امور خارجه امارات تاکید کرد کشورش معتقد است که گزینه صلح با اسرائیل برای منطقه امری ضروری و راهبردی است.

میدل ایست نیوز: «عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات تاکید کرد کشورش معتقد است که گزینه صلح با اسرائیل برای منطقه امری ضروری و راهبردی است و این گزینه، حمایت امارات از مساله فلسطین را تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

بن زاید در سخنرانی ویدئوکنفرانسی که نمایندگان اقلیت فلسطینی ساکن در امارات آن را ترتیب داده بودند، گفت: امروز امارات برای صلح و آینده تصمیم حاکمیتی خود را اتخاذ کرد، من در برابر شما تاکید می کنم که شما در کشور دوم‌تان و در میان خانواده خود حضور دارید همچنین تاکید می‌کنم که این پیوند ثابت، راسخ و غیر قابل تغییر است.

بن زاید تاکید کرد موضع امارات در حمایت از موضع عربی خواستار تشکیل کشوری فلسطینی مستقل به پایتختی بیت المقدس شرقی ثابت است و افزود که ما در امتداد حمایت تاریخی که امارات از مساله فلسطین به عمل آورده است، به این حمایت ادامه خواهیم داد، این موضعی است که از دیدگاه ریشه‌ای غیرقابل تغییر امارات سرچشمه می
گیرد.
وی افزود: تمایل دارم به همه اطمینان خاطر دهم که امارات بر این باور است که گزینه صلح با اسرائیل امری ضروری و راهبردی برای منطقه است و این گزینه به هیچ عنوان حمایت تاریخی ما از مساله فلسطین و حقوق مردم برادر فلسطین را تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

امارات متحده عربی پیش از این با نظارت ایالات متحده امریکا رسما روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کرده است.

در همین رابطه، گروه‌های فلسطینی در نشستی بر سر فعال‌سازی «مقاومت مردمی فراگیر» علیه اسرائیل همراه با تشکیل کمیته‌ای برای پایان دادن به اختلافات و چنددستگی‌ها ظرف 5 هفته به توافق رسیدند.

این توافق در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که روز گذشته به صورت همزمان در رام الله و بیروت برای بررسی چالش‌های مساله فلسطین تشکیل شد، حاصل شد.

همه رهبران فلسطینی در این نشست بر سر این موضوع اینکه مساله فلسطین در حال گذر از مرحله مخاطره‌آمیزی در سایه معامله قرن امریکا و طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و عادی سازی روابط عربی با اسرائیل است، اجماع داشتند.

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا