تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آغاز به کار پارلمان عراق پس از تعطیلی طولانی‌مدت

رئیس پارلمان عراق امروز شنبه دستور کار جلسه نخست فصل جدید قانون‌گذاری را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز:«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق امروز شنبه دستور کار جلسه نخست فصل جدید قانون‌گذاری را اعلام کرد.

در بیانیه بخش رسانه‌ای پارلمان عراق آمده است که الحلبوسی جلسه نخست چهارمین دوره پارلمان در سال سوم قانون‌گذاری و فصل نخست آن را با حضور 169 نماینده افتتاح کرد.

دستورکار جلسه امروز پارلمان شامل بررسی گزارش کمیسیون حقوقی درباره حوزه‌های انتخاباتی، بررسی اولیه پیش‌نویس قانون اصلاح دادگاه فدرال، بررسی اولیه پیش‌نویس قانون هیات دولت و وزارتخانه‌ها، بررسی گزارشی درباره پینشهاد اصلاح قانون دادستانی و بررسی پیشنهاد قانون معادل مدارک تحصیلی است.

در این میان، منبعی پارلمانی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: کمیسیون حقوقی درنشستی غیرعلنی گزارش نهایی درخصوص پیوست‌های مربوط به حوزه‌های انتخاباتی متعدد در قانون انتخابات و پیش‌نویس قانون دادگاه فدرال را بررسی کرده است.

منبع مذکور افرود: شمار زیادی از کارمندان، روزنامه‌نگاران و محافظان امنیتی ریاست پارلمان به دلیل مشکوک بودن به ابتلای کرونا بعد از نصب دستگاه پزشکی در ورودی ساختمان از ورودشان به پارلمان ممانعت به عمل آمد.

در همین رابطه، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق از موافقت هیات رئیسه با حضور وزیر دارایی و برنامه‌ریزی در صحن پارلمان و پاسخگویی به برنامه اصلاحی دولت خبر داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا