اجتماعیتلگرامخبر اولسرخط خبرها

درخواست نایب رئیس شورای یهودی اروپا از نخست وزیر عراق

نایب رئیس شورای یهودی اروپا با انتشار نامه ای به «مصطفی الکاظمی» از وی خواست که تابعیت عراقی یهودیان عراق را به آنان برگرداند.

میدل ایست نیوز: «ادوین شکر»، نایب رئیس شورای نمایندگان یهودی بریتانیا و نایب رئیس شورای یهودی اروپا با انتشار نامه ای به «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، از وی خواست که تابعیت عراقی یهودیان عراق را به آنان برگرداند.

به گزارش «المانیتور»، ادوین شکر در این نامه که در 19 اوت گذشته و در آستانه سفر «مصطفی الکاظمی» به ایالات متحده ارسال شده، از الکاظمی خواسته که «با موضع گیری شجاعانه جهت تحقق عدالت برای جامعه یهودی عراق اقدام کنید».

او افزوده که «به نظر می آید زمان آن رسیده که سیاست به حاشیه راندن افراد براساس نژاد یا دینشان متوقف شود» و تأکید کرده که «عراق تا زمانی که بسیاری از طیف های جامعه اش ازجمله یهودیان از ظلم  و محرومیت رنج می برند نمی تواند جامعه ای مدنی و برخوردار از حقوق شهروندی بسازد».

او افزوده که «اکنون زمان برای شما فراهم است که آن سیاست ها را کنار گذارد و به دوران سیاه ظلم پایان دهید و با همه عراقی ها در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید» و افزوده که آنان نیز آماده کمک با بازسازی میهنشان هستند.

شکر در گفت وگو با المانیتور نیز تأکید کرده که تاکنون بارها به عراق سفر کرده و نقاط مختلف این کشور ازجمله بغداد و بصره و نجف و موصل را دیده و از معابد مقدس یهودیان نیز سرکشی کرده است.

عراق یکی از مهم ترین مراکز یهودیان در خاورمیانه و اقلیت یهودی عراق از بزرگ ترین جمعیت ها در میان کشورهای منطقه بود و آنان در عراق ثروت و سابقه کهن و نیز معابد متعدد داشته اند.

رژیم بعث از همه یهودیان عراق سلب تابعیت و آنان را از عراق اخراج کرد.

منبع
المانیتور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا