سرخط خبرها

بمباران و تیراندازی ارتش ترکیه به برخی از روستاهای اربیل

برخی شاهدان عینی در استان اربیل از بمباران و تیراندازی ارتش ترکیه در برخی از مناطق و روستاهای منطقه برادوست استان اربیل خبر دادند.

میدل ایست نیوز: برخی شاهدان عینی در استان اربیل به پایگاه خبری «شفق نیوز» اطلاع دادند که ارتش ترکیه با استفاده از مسلسل به سه روستا در منطقه «برادوست» در شهر سوران استان اربیل تیراندازی کرده است.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای ارتش ترکیه با مسلسل به سوی سه روستای خلیفان، سیران و که روتی در منطقه برادوست تیراندازی کردند که موجب ترس و وحشت ساکنان آن شد.

شاهدان تاکید کردند که هیچ یک از ساکنان این روستاها مجروح نشدند اما این اقدام ارتش ترکیه موجب ایجاد ترس و وحشت شد.

شاهدان دیگری هم خبر دادند که توپخانه ترکیه مناطق خواکورک، هرموس و کندکری در منطقه برادوست را بمباران کرد.

پیش از این نیز جنگنده های ترکیه امروز برخی از مواضع در استان دهوک اقلیم کردستان عراق را به بهانه حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) بمباران کرده بودند.

«سربست عقراوی»، مدیر ناحیه کانی ماسی در شهر «العمادیه» دهوک در گفت وگویی با پایگاه خبری «شفق نیوز» گفته بود: «جنگنده های ترکیه صبح امروز 4 بار منطقه وادی بازی را بمباران کردند که منجر به خسارت مادی به منازل شد.»

ترکیه عملیات نظامی خود درون مرزهای عراق را از نیمه ژوئن افزایش داده که این عملیات ها منجر به خسارت های مادی و جانی فراوانی درون روستاهای مرزی اقلیم کردستان شده است.

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که مرحله پاکسازی در چارچوب عملیات نظامی موسوم به «پنجه ببر» در اراضی اقلیم کردستان عراق به پایان رسیده است.

ترکیه با وجود اعتراضات و مخالفت‌ های دولت عراق، به بهانه مبارزه با گروه‌های کرد مخالف آنکارا با نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق به‌طور متناوب مناطق شمالی این کشور را هدف حمله قرار می‌دهد.

حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا