اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

رصد 40-50 میلیارد دلار اموال قاچاق شده به خارج در دوران رژیم بعث

سازمان پاکدستی عراق خبر داد که حدود 40-50 میلیارد دلار اموال قاچاق شده به خارج توسط اعضای رژیم گذشته را رصد کرده است.

میدل ایست نیوز: سازمان پاکدستی عراق خبر داد که حدود 40-50 میلیارد دلار اموال قاچاق شده به خارج توسط اعضای رژیم گذشته را رصد کرده است.

«محمد علی مفتن»، رئیس دایره استرداد اموال در سازمان پاکدستی عراق، گفت که یکی از پرونده های مهم و پیچیده ای که این دایره پیگیری می کند استرداد اموال قاچاق شده عراق و افراد محکوم در خارج از کشور است، چه آنهایی که در دوره رژیم بعث از عراق خارج شده و چه آنهایی که پس از این سال به علت فساد اداری و مالی به بیرون عراق رفته است.

او گفت که اموال عمومی که پیش از 2003 به عراق منتقل شده حدود 40-50 میلیارد دلار است و تلاش هایی برای بازپس گیری آنها وجود دارد.

به گفته این مقام عراقی، برای اولین بار لیستی از حساب های عراق در خارج تهیه شده که می تواند مبنای فعالیت ها و پیگیری های حقوقی برای پس گرفتن اموال عراق باشد.

او تأکید کرد که این دایره از زمان تأسیس در سال 2014 روابط گسترده ای با نهادهای بین المللی به خصوص کشورهایی که احتمالا مقصد این اموال بوده اند دارد و در حال رصد کردن حساب و این اموال و محل نگه داری آنها در کشورهای مقصد و نیز درخواست کمک برای استرداد آنها به موجب توافق نامه های بین المللی مبارزه با فساد است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا