اجتماعیتلگرامخبر اول

سفر وزیر فرهنگ عراق به عربستان برای انعقاد قرارداد در زمینه گردشگری/ روز 3 اکتبر به عنوان روز ملی عراق پیشنهاد شد

وزیر فرهنگ عراق امروز پنجشنبه برای انعقاد قرارداد هایی در زمینه گردشگری به عربستان سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «حسن ناظم»، وزیر فرهنگ عراق امروز پنجشنبه برای انعقاد قرارداد هایی در زمینه گردشگری به عربستان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر فرهنگ عراق همچنین در سفر پیش روی خود به عربستان برخی از اماکن مشترک را در فهرست میراث جهانی قرار خواهد داد.

ناظم در این رابطه گفت: «چند هفته گذشته قرار دادی از سوی عربستان منعقد شد علاوه بر اینکه دو طرف توافق و یادداشت تفاهمی امضا کردند و ما در صدد سفری به عربستان برای عقد قرار داد در خصوص برخی پروژه های دیگر ضمن توافق اولیه از جمله گردشگری و ثبت برخی اماکن مشترک بین عراق و عربستان در فهرست میراث جهانی و توسعه برخی اماکن گردشگری میان طرفین هستیم.»

وی درباره تعطیلات رسمی اشاره کرد که وزارت فرهنگ نشست هایی گسترده ای با برخی کارشناسان داشته تا تاثیرات تعطیلات بر مسائل تربیتی، اقتصادی و آموزشی را بررسی کند و گفت که به زودی پرونده تعطیلات رسمی به شورای وزیران و سپس پارلمان تحویل داده می شود.

ناظم در خصوص روز ملی عراق نیز تصریح کرد که وزارت فرهنگ روز 3 اکتبر را که روز استقلال عراق در سال 1932 است به عنوان روز ملی عراق پیشنهاد داده است و ابراز امیدواری کرد تا در شورای وزیران و پارلمان تصویب شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا