خبر اولسیاسی

«مسرور بارزانی» خطاب به «الکاظمی»: دولت اقلیم کردستان به دنبال حل پرونده های مورد اختلاف با بغداد است

نخست وزیری عراق در سفر امروز خود به اربیل با نخست وزیری اقلیم کردستان دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق امروز پنجشنبه در سفرش به اربیل با «مسرور بارزانی»، نخست وزیری اقلیم کردستان دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور برخی از مقامات دولت اقلیم کردستان برگزار شد، بارزانی به الکاظمی گفت که دولت اقلیم کردستان به دنبال حل پرونده های مورد اختلاف با بغداد و راه حل های بلند مدت است.

نخست وزیری عراق در این دیدار به بارزانی گفت: «تجربه همکاری امنیتی و مسئولیت مشترک نیروهای مسلح در مقابله با گروه تروریستی داعش وحدت ملی را تقویت و پیروزی را امکان پذیر کرده است.»

الکاظمی با بیان اینکه حاکمیت عراق عاملی است که همه ما را به عنوان شهروندان عراق دور هم جمع می کند و نباید کنار گذاشته شود اظهار داشت که اکنون فرصت برای تقویت همکاری های مشترک و تلاش برای خدمت به شهروندان عراق علاوه بر تسریع در روند آماده سازی برگزاری انتخابات پیش از موعد که بیان صادقانه اراده ملت عراق را تضمین می کند، فراهم است.

در مقابل بارزانی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با الکاظمی بیان کرد که دولت اقلیم کردستان به دنبال حل پرونده های مورد اختلاف با بغداد و راه حل های بلند مدت است و از تلاش های دولت عراق برای اصلاحات در همه زمینه ها حمایت خواهد کرد.

نخست وزیری عراق که امروز وارد اربیل شده است پیش از این با «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دمکرات کردستان نیز دیدار کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا